مازندران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این روزها افزایش معنی داری را در رابطه با کرونا شاهد نبوده و به ثبات رسیدیم.

پیک کرونا را شاهد نیستیم / ثبات در غرب مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر سید عباس موسوی ظهر سه شنبه در نشست خبری مجازی که با شعار «هر رسانه یک پایگاه سلامت در مقابله با کرونا» در جمع رسانه ها حاضر شده بود، با اعلام اینکه ثبات به این معنی نیست همه چیز عادی شده است و مردم باید همچنان به مراقبت از خود بپردازند، اظهار کرد: خوشبتانه در حوزه سرپایی هم پیکی را شاهد نیستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری اضافه کرد: در این برهه افزایش تعداد مبتلایان در غرب استان را به لحاظ موقعیت گردشگرپذیربودن شاهد نیستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تغییر رفتار زیادی در میان مردم اتفاق افتاده است و رسانه ها در این زمینه نقش اساسی داشتند، افزود: حوزه تغییرات رفتاری مردم باید بیشتر از این باشد و در این راستا کار سختی در پیش داریم.

موسوی با اعلام اینکه ادامه تغییرات رفتاری و رعایت فاصله اجتماعی دشوار است، گفت: روزهای سخت و پُر استرسی را پشت سر گذاشتیم و خوشبختانه درگذشت هیچ یک از اعضای کادر درمان در بیمارستان های مازندران را شاهد نبودیم.

وی در رابطه با موج دوم کرونا با اشاره به اینکه در جامعه های آماری کوچک نمی توان از موج دوم سخن گفت، توضیح داد: در جمعیت هایی که از نظر آماری کوچک محسوب می شوند باید تغییرات پایداری اتفاق بیفتد تا از موج دوم حرف بزنیم اما با آمار کشوری و مجموع آمار استانها می توان این مساله را بررسی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ۱۵۱ هزار مورد بازدید از اماکن عمومی استان در راستای مقابله با کرونا گفت و گفت: در این مدت تلاش کردیم پروژه های درمانی که برای مقابله با کرونا مفیدتر هستند را به بهره برداری برسانیم.

موسوی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با گلایه از عدم رعایت فاصله اجتماعی در مراکز درمانی استان ازجمله کلینیک باغبان (طوبی) و داروخانه ۱۳ آبان و مشکلات مردم در راستای دریافت نوبت های الکترونیک خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا مجبور شدیم کلینیک های غیرضرور را تعطیل و تعداد نوبت ها را کاهش دهیم بطوریکه تنها ۱۰ درصد ظرفیت گذشته پذیرش بیمار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در ۴۰ مطب کلینیک باغبان، ۴۰ پزشک روزانه هرکدام شان ۶۰ ویزیت انجام می دادند که به ۱۵ پزشک و هر کدام ۲۰ ویزیت کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در گذشته در این کلینیک ۲۵۰۰ ویزیت صورت می گرفت که هم اکنون به ۳۰۰ ویزیت کاهش یافت تا فاصله های اجتماعی رعایت گردد، از مردم خواست تنها از طریق درگاه اینترنتی نوبت دهی اقدام به دریافت نوبت کنند و در ساعت مشخص شده در کلینیک ها حضور یابند تا شاهد ازدحام جمعیت نباشیم.

موسوی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان با بیان اینکه متاسفانه داروخانه ها مشکل داشته و فاصله اجتماعی در این محیط ها رعایت نمی شود، از به روز کردن زیرساخت ها گفت و بر فرهنگ سازی در زمینه رعایت فاصله ها تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.