رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: بورس صد در صد در بازار طلا تاثیر گذاشته، افرادی قصد خرید سهام داشتند، بنابراین برای فروش طلا، سکه یا ارز مراجعه کردند که این امر موجب شد مراجعات برای فروش بیشتر از خرید باشد، به همین دلیل هفته قبل نقدینگی در بازار با مشکل مواجه شد.

رونق بورس در کمبود نقدینگی بازار طلا تاثیر صددرصدی داشته است

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر معبودی‌نژاد در خصوص وضعیت بازار طلا در مشهد، اظهار کرد: بعد از اینکه بازار از ابتدای اردیبهشت ماه رسما شروع به فعالیت کرد، تعداد زیادی برای فروش طلا یا سکه مراجعه کردند که مشکلاتی از جمله کمبود نقدینگی فروش وجود داشت.

وی افزود: این مراجعات چندان بی‌سابقه نبود، به این دلیل که بازار تعطیل بود، همکاران ما چک برگشتی زیادی داشتند و موجودی نقدی و موجودی آنها در بانک کفاف نمی‌کرد، بنابراین مقداری مشکل نقدینگی برای خرید طلا داشتند که اکنون مرتفع شده است.

معبودی‌نژاد بیان کرد: در این هفته خرید وجود دارد، مراجعات کمتر و مشکل خرید رفع شده، خرید و فروش دارند و طلا را به نرخ مصوب می‌خرند، مشکل ما هفته اول بود که اکنون برطرف شده است.

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد با بیان اینکه بورس نیز صد در صد در بازار تاثیر داشته است، عنوان کرد: افرادی قصد خرید سهام داشتند، بنابراین برای فروش طلا، سکه یا ارز مراجعه کردند که این امر موجب شد مراجعات برای فروش بیشتر از خرید باشد، به همین دلیل هفته قبل نقدینگی در بازار با مشکل مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدتی که اتحادیه شروع به فعالیت کرده، تعدادی برای ابطال پروانه خود مراجعه کردند، تصریح کرد: اما تاکنون ورشکستگی گزارش نشده، طلافروشی‌ها تعطیل بودند و درآمدزایی نداشتند، ضرر کرده و مشکلات کارگری داشتند که باید حقوق پرداخت می‌کردند، از طرف دیگر پیک کاری آنها رجب، شعبان و عید نوروز بوده که در این پیک تعطیل بودند، ماه‌های دیگر نیز رکود و کساد بود، به همین دلیل برای ابطال پروانه مراجعه کردند. تاکنون ۱۲ واحد ترک کسب کردند.

معبودی‌نژاد گفت: بیشترین موضوعی که در حال حاضر برای این صنف وجود دارد، چک‌های لاوصول است، شاید بانک هم چک را برگشت نزده، اما چک‌هایی بوده که وصول نشده و زمانی که تعداد اینها زیاد می‌شود، مشکلاتی را ایجاد می‌کند. لاوصولی چک‌ها و پرداخت نکردن اقساط بیشترین مشکل این صنف است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.