مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: به طور میانگین در تعطیلات کرونایی با افزایش ۱۱ درصدی مصرف آب در شهر مشهد روبرو بوده‌ایم.

افزایش ۱۱ درصدی مصرف آب شهروندان مشهدی در تعطیلات کرونایی

به گزارش قدس آنلاین، عباس اسحاقیان در خصوص مشارکت شهروندان مشهدی در طرح خوداظهاری شرکت آب و فاضلاب مشهد اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا قرائت کنتورهای آب متوقف شد و همانند سایر ارگان‌ها اعلام کردیم تا شهروندان شماره کنتور خود را اعلام کنند، اما متاسفانه تقریبا ۸ درصد مردم مشهد از این طرح استقبال کردند. مردم به دلیل مشکلاتی از قبیل اشتباه فرستادن شماره کنتور، فراموشی، عدم شناخت کافی از کنتور خود و یا به دلیل عدم تمایل برای پرداخت قبوض‌شان اقدامی برای ارسال شماره کنتور خود انجام ندادند.

وی افزود: به دلیل استقبال پایین مردم مجبور شدیم با رعایت پروتکل بهداشتی قرائت کنتورهای آب را مجددا آغاز کنیم. ماموران کنتورخوان تقریبا از اوایل اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. ماموران در تعطیلات کرونایی به انجام کارهای غیرحضوری موظف شده بودند و حقوق‌شان به طور کامل پرداخت شد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مشهد خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای ۸۲ درصد از مشترکین مشهدی قبوض الکترونیکی صادر شده که بنا داریم در سال جاری این میزان را به صد درصد برسانیم. طرح خوداظهاری شهروندان در قرائت شماره کنتور خود در ایران چه در زمان کرونا و چه هر زمان دیگری جواب نخواهد داد،  قرائت شماره کنتور باید به وسیله ماموران کنتورخوان شکل گیرد. ممکن است صاحب ملک مدتی نباشد و ترکیدگی رخ داده باشد که از آن بی‌خبر باشد. اگر ماموران کنتورخوان مراجعه نکنند ممکن است چنین تبعاتی پیش بیاید.  

اسحاقیان یادآور شد: ما به شهروندان توصیه می‌کنیم تا قبوض خود را پرداخت کنند. اگر قرار باشد شهروندان هزینه میزان آب مصرفی خود را نپردازند، خیلی از پروژه‌ها اجرا نخواهد شد، اما اگر کسی نتواند قبض اردیبهشت ماه را پرداخت کند با قطعی آب مواجه نخواهد شد. در همین خصوص درآمد شرکت آب و فاضلاب که از طریق پرداخت قبوض حاصل می‌شود، نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص میزان آب مصرف شهروندان مشهدی در تعطیلات کرونایی اسفند و فروردین ماه بیان کرد: در اسفند ماه ۱۴ و در ماه گذشته ۸ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم. به طور میانگین در تعطیلات کرونایی با افزایش ۱۱ درصدی مصرف آب روبرو بوده‌ایم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.