نتیجه یک نظرسنجی معتبر در آمریکا نشان می‌دهد که در صورت آسان‌تر بودن پروسه ثبت درخواست حمایت از بیکاری، تعداد کل درخواست‌های ثبت شده برای بیمه بیکاری و حمایت‌های دولت در دوره شیوع کرونا می‌تواند به ۴۰ میلیون نفر افزایش یابد.

آمار واقعی بیکاری ناشی از کرونا در آمریکا ۴۰ میلیون نفر است

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین؛ افزایش نرخ بیکاری در ایالات متحده به دلیل شیوع Covid-۱۹ ممکن است بسیار بدتر از اطلاعات رسمی باشد.

بر اساس گزارش آر.تی داده‌های به دست آمده از یک نظرسنجی نشان می‌دهد که میلیون‌ها آمریکایی قادر به ارائه درخواستشان برای دریافت بیمه بیکاری نبودند.

درواقع این گزارش حاکی از آن است که تعداد کسانی که برای بیمه بیکاری تقاضا کردند پس از ارائه درخواست ۴.۴ میلیون نفری هفته گذشته، از ۲۶ میلیون درخواست فراتر رفته است.

در حالی که تعداد بیشتری از مردم آمریکا در پی اخراج‌های گسترده ناشی از همه گیری بیماری کرونا به دنبال کمک مالی هستند، بسیاری دیگر از اشکالات موجود در سیستم آنلاین ثبت شکایات و ثبت درخواست بیمه بیکاری دولت خبر داده‌اند.

بر اساس گزارش انستیتوی «اکونومیک پالیسی» (ERI) بدیهی است که ناامیدی بسیاری از بیکارشدگان ناشی از شیوع کرونا از روند درخواست می‌تواند منجر به خلاء شدید در تعداد رسمی درخواست‌های بیمه بیکاری شود.

درواقع کارشناسان بر این اعتقادند که اگر فرآیند ثبت شکایات تا به این اندازه پیچیده و دشوار نبود میلیون‌ها نفر دیگر از متقاضیان حمایت های مالی می‌توانستند درخواست خود را ارائه دهند. به این واقعیت باید این نکته مهم را نیز اضافه کنیم که علاوه بر مشکلات موجود بر سر راه ثبت درخواست بیمه بیکاری، تنها نیمی از افرادی که تاکنون موفق به ثبت درخواست خود شده‌اند توانسته‌اند کمک‌های حمایتی دولت را در قالب بیمه بیکاری دریافت کنند.

 نتایج نظرسنجی آنلاین EPI که روز سه شنبه منتشر شد نشان می‌دهد که به ازای هر ۱۰ نفری که با موفقیت برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کرده‌اند، دستکم ۳ نفر نمی‌توانند درخواست خود را مطابق با خواسته‌های دولت ثبت کنند؛ و این در حالی است که ۲ نفر دیگر هم به این دلیل که روند ثبت درخواست را «بسیار دشوار» می‌دانستند تصمیم گرفتند تلاشی در این زمینه نکنند.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که تخمین زده شده است که اگر این روند ساده تر بود ۸.۹ ‒ ۱۳.۹ میلیون نفر دیگر  هم می‌توانستند برای دریافت مزایای حمایت دولت اقدام کنند.

محققان این نظرسنجی نتایج یافته‌های خود را پس از تحلیل داده‌هایی که از ۱۵ مارس و طی ۵ هفته به دست آمده است منتشر کرده‌اند.

مؤسسه EPI نتیجه‌گیری تحقیقات خود را به این شرح اعلام کرد که طی ۵ هفته بعد از ۱۵ مارس ۸.۹ میلیون الی ۱۳.۹ میلیون نفر دیگر می‌توانستند در صورت آسان‌تر بودن پروسه ثبت درخواست حمایت از بیکاری، به کل تعداد افرادی که این درخواست را ثبت کرده‌اند اضافه شوند. به این ترتیب تعداد کل درخواست‌های ثبت شده در این دوره می‌تواند به ۴۰ میلیون نفر افزایش یابد.

"طبق داده‌های این نظرسنجی اکثر شرکت کنندگان (یعنی بیش از ۶۸ درصد) گفتند که آنها موفق به حفظ شغل خود نشده‌اند، در حالی که بیش از ۱۵ درصد خود را برای مزایا واجد شرایط نمی‌دانند، درخواستحدود ۱.۶ درصد از کسانی که موفق به ثبت شکایتشان شده‌اند، از سوی مقامات رد شده است.

 نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد تعداد افرادی واجدشرایطی که تحت تاثیر شیوع کرونا شغل خود را از دست داده اند و بیکار هستند بسیار بیشتر از آن چیزی است که آمارهای دولتی اعلام کرده اند چراکه بسیاری از ایالات قادر  به رسیدگی به متقاضیانی که واجد شرایط هستند، نبودند.

نظرسنجی EPI ، بین ۱۳ تا ۲۴ آوریل انجام شد و ۲۵هزار کاربر اینترنتی بزرگسال آمریکایی را هدف قرار داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.