مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: توزیع انواع ماسک و دستکش در داروخانه‌ها از امروز(چهارشنبه) آغاز شده است.

آغاز توزیع انواع ماسک و دستکش در داروخانه‌ها از امروز/ هرگونه گران‌فروشی از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری است

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین؛ سید حسین صفوی مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در رابطه با نحوه و زمان توزیع دستکش و ماسک به قدس آنلاین گفت: با توجه به افزایش ظرفیت تولید ماسک و دستکش در کشور و تأمین مناسب انواع ملزومات حفاظتی مورد نیاز مراکز درمانی و کادرپزشکی، توزیع انواع ماسک و دستکش در داروخانه‌ها از امروز آغاز شد.

او با اشاره به اینکه تا پیش از شیوع بیماری کرونا تولید ماسک در کشور بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار عدد بود، افزود: خوشبختانه امروز ظرفیت روزانه تولید ماسک صنعتی در کشور به ۲ میلیون رسیده و رو به افزایش است.

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی بیان کرد: ماسک‌های توزیع شده از انواع پارچه‌ای نیمه صنعتی تولید داخل و ماسک‌های ۳ لایه وارداتی است. از این پس مردم می‌توانند ماسک مورد نیاز خود را از داروخانه‌های سراسر کشور با اطمینان خاطر از کیفیت و کارآیی آن‌ها تهیه کنند.

در این رابطه مهندس «مودت همایی» سرپرست اداره نظارت و بازرسی تجهیزات پزشکی سقف قیمت فروش توزیع کننده (پخش) و مصرف کننده نهایی اقلام حفاظت فردی شامل دستکش، ماسک سه لایه و ... را به این شرح اعلام کرد: با عنایت آغاز مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی و ضرورت توزیع و عرضه اقلام حفاظت فردی شامل دستکش، ماسک سه لایه و ... از طریق شرکت های توزیعی و پخش و داروخانه ها، و به منظور شفافیت قیمت این اقلام در شبکه توزیع و نظر به اینکه برخی از این اقلام از جمله دستکش های پزشکی مشمول ارز رسمی می باشد، سقف قیمت فروش توزیع کننده (پخش) و مصرف کننده نهایی از طریق داروخانه، در قالب قیمت سه ستونی، در پورتال imed.ir در بخش استعلام، در دسترس قرار گرفته است.

لذا رعایت سقف قیمت مذکور الزامی و فروش به قیمت بالاتر به منزله گران‌فروشی بوده و از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.