معاون‌ توسعه و ‌پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از ورود سامانه بارشی، رگبار و هشدار سطح زرد در این استان خبر داد.

ورود سامانه بارشی، رگبار  و هشدار سطح زرد در مازندران

قدس آنلاین: احمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد پیش‌بینی وضع هوای استان مازندران اظهار کرد: سامانه بارشی مورد انتظار در این هفته، با عبور از امواج تراز میانی جو از روی دامنه‌های البرز با ماهیت بارش‌های رگباری و وزش باد در ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: زمان شروع این سامانه‌ بارشی در شب چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۹ و زمان پایان آن اواخر وقت پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه است.

معاون‌ توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران در مورد نوع مخاطره این سامانه‌ بارشی خاطرنشان کرد: رگبار، باران، رعدوبرق، وزش باد و احتمال تگرگ در ارتفاعات استان از پیامدهای مورد انتظار است.

اسدی در مورد اثر مخاطره نیز گفت: با توجه به شرایط فصلی، رگباری بودن بارش‌ها و اشباع بودن زمین با توجه به بارش‌های اخیر ایجاد روان‌آب سطحی به‌صورت محلی دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت، آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما بتدریج با بارش پراکنده و از امشب بویژه در ارتفاعات استان با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 معاون‌ توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: در روز پنج‏شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه نیز آسمان ابری گاهی با بارندگی  و وزش باد و در روز جمعه آسمان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما خواهد بود.

اسدی بیان کرد: در روز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آسمان نیمه ابری، از اواخر روز ابری بتدریج با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در روز یک‏شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه آسمان استان،
نیمه ‌ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده که از  شب با کاهش ناپایداری و ابر همراه خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.