فرماندار خلیل آباد گفت: مردم شهرستان باتوجه به وضعیت بیماری کرونا همچنان بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی استمرار داشته باشند زیرا این ویروس در چند روز گذشته در شهرستان سیرصعودی داشته است .

سیر صعودی ویروس کرونا در خلیل آباد

ابراهیم قاسم پور در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خلیل اباد که با هدف پیگیری اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا و اجرای گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد ، اظهار کرد:  مردم باید بیشتر به نکات بهداشتی ودستورالعمل های صادره  از سوی وزارت بهداشت عمل کنند زیرا هرگونه بی توجهی آسیب بیشتری به جامعه واردخواهد کرد.

 وی با بیان اینکه اگر مردم موارد بهداشتی را رعایت نکنند کارمشکل ترخواهدشد، افزود: دستگاه های متولی اصناف و بازار نظارت های مشترک را تشدید نمایند.

تعداد جانباختگان ناشی از بیماری کرونا در خلیل  آباد به ۷ نفر رسید/  روند بستری و موارد مثبت در خلیل آباد رو به افزایش است

 همچنین مدیر شبکه بهداشت ودرمان خلیل آباد از مراجعات بیماران بد حال به بیمارستان و افزایش روند بستری و موارد مثبت به کرونا ناشی از بازگشایی اصناف و بازار و عدم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

سید محمد هاشمی افزود: در حال حاضر ۱۱ نفر در بیمارستان مدرس کاشمر بستری هستند و متاسفانه تعداد ۷ نفر فوتی ناشی از بیماری کرونا در سطح شهرستان داشته ایم.

 وی افزود:  مردم بایستی رعایت بهداشت فردی ( شست‌وشوی مرتب دست ها، رعایت فاصله، استفاده از ماسک در فضا های عمومی، و از همه مهم تر در خانه ماندن)  را بسیار بسیار جدی تر رعایت کنند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان با بیان اینکه همه باید دقت داشته باشیم که ویروس کرونا  در شهر و روستا ها فعال است، گفت:  روستا ها و محله هایی که بیمار کم تری دارند خیالشان راحت نباشد و روستا هایی که فوتی و موارد مثبت دارند باید مراقبت ها چندین برابر شود.

 وی با اشاره به اینکه موارد مثبت و مشکوک برای پیگیری بیشتر به دهیاران که مسئول کمیته ها هستند اطلاع داده می‌شود ،  بیان کرد: بدون تعارف باید عرض کنم  اگر مردم در خانه نمانند و حضورهای غیر ضرور درخیابان ها، دورهمی های خانوادگی و هر گونه تجمعی داشته باشند علاوه بر به هدر دادن همه زحماتی که تا به حال انجام شده، شاهد اوج گرفتن بیماران کرونایی و متاسفانه خانواده ای زیادی داغدار و از دست دادن عزیزان  خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.