رییس اداره آموزش و پرورش نیشابور گفت: ۶۰ درصد دانش‌آموزان این شهرستان در شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) حضور نداشته و ۳۰ درصد آنها امکانات استفاده از این سامانه را نیز ندارند.

۶۰ درصد دانش‌آموزان نیشابور در سامانه شاد حضور ندارند

به گزارش قدس آنلاین، حسین‌ مهرآبادی افزود: ۳۰ درصد دانش‌آموزان با وجود امکانات به دلایل دیگر مانند عدم احراز هویت در این سامانه حضور ندارند.
وی ادامه داد: این سامانه در مدارس شهری به طور کامل راه‌اندازی شده و بر اساس ️بازخورد سامانه شاد حدود ۸۰ درصد معلمین در این شبکه حضور دارند.

وی گفت: برای دانش‌آموزانی که به امکانات و سخت افزار لازم برای استفاده از شبکه شاد دسترسی ندارند،  پیک قاصدک ارسال خواهد شد، این پیک تدریس مکتوب دروس است که برخی مدارس شروع به توزیع آن کرده‌اند اما هنوز این طرح به صورت رسمی اجرا نشده است.
مهرآبادی افزود: از جمله مشکلاتی که در سامانه شاد وجود دارد می‌توان به خطای احراز هویت دانش‌آموزان اشاره کرد که این خطا بیشتر به دلیل تناقض بین اطلاعات شماره همراه ثبت شده در سامانه اطلاعات جامع دانش‌آموزی (سناد) و شماره همراهی است که سامانه شاد در آن نصب شده که در صورت بروز چنین مشکلی باید سامانه سناد توسط آموزشگاه‌ها به روزرسانی گردد.
وی ادامه داد: علاوه بر آن با کندی سرعت شبکه آموزش دانش‌آموزی و عدم دسترسی یا کندی سرعت اینترنت در برخی روستاها مواجه هستیم و این برنامه بر روی گوش‌های قدیمی و دارای سیستم عامل پایین‌تر از اندروید چهار نصب نمی‌شود.
وی گفت: کندی سرعت ارسال و دریافت فایل‌های صوتی و تصویری، عدم ارتباط متقابل بین دانش‌آموز و معلم و وجود برنامه‌های متفرقه در این اپلیکیشن که باعث کاهش تمرکز دانش‌آموز می‌شود از عمده مشکلاتی است که توسط خانواده‌ها گزارش شده است.
مهرآبادی افزود: فایل‌های مختلف آموزش نحوه استفاده از این شبکه برای معلمان منتشر شده و در اختیار آنان قرار گرفته که به نظر می‌رسد کافی نیست.
وی ادامه داد: پیش از راه‌اندازی سامانه شاد هر مدرسه در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی یا خارجی در حال فعالیت بود که با این سامانه همه فعالیت‌ها به صورت یکسان و در قالب یک شبکه درآمد که رویداد خوبی است.
وی گفت: به مرور با رفع مشکلات،  این شبکه زیرساخت و تجربه خوبی برای آینده در زمان‌های بروز بحران و حتی مواقع غیربحرانی و برای افزایش کارآیی سیستم تعلیم و تربیت خواهد بود که باید از این فرصت بهترین بهره را ببریم.
منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.