رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: بهره‌گیری از ظرفیتهای فنی و تخصصی بومی در این استان نقطه قوتی در ارائه آموزش‌های مجازی به دانشجویان این دانشگاه در ایام شیوع کرونا و دوری از کلاس درس است.

ظرفیتهای تخصصی بومی نقطه قوت آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رمضانعلی نیری افزود: با شیوع بیماری کرونا و لزوم تعطیلی مراکز تجمع از جمله کلاسهای درس، این دانشگاه برای جلوگیری از روند تعطیلی آموزش و تدریس با جدیت و قوت اقدام به برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن آموزش مجازی در بهترین شکل ممکن کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر استفاده دانشجو - معلمان این دانشگاه از سامانه آموزشی مرکزی به نام "شمیم"  از ظرفیتهای تخصصی و فناوری بومی استان هم بهره گرفته شد و با همکاری موثر شرکت مخابرات خراسان رضوی سامانه بومی آموزش آنلاین  استان خراسان رضوی هم فعال شد.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: در قالب این سامانه آموزش مجازی به صورت همزمان امکان برگزاری ۱۲ کلاس آنلاین وجود دارد و این به معنای امکان پوشش مطلوب آموزشی در استان برای تمامی دانشجو - معلمان است.

نیری افزود: استودیوی تولید محتوای آموزشی برای دانشجو معلمان این دانشگاه که قبل از شیوع بیماری کرونا به بهره‌برداری رسیده بود با شرایط به وجود آمده بسیار مفید واقع شد و مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون به واسطه وجود این استودیوی حرفه‌ای،  محتوای آموزشی برای دانشجو - معلمان سراسر کشور در تعدادی از دروس در حال تولید است که نشان از ظرفیت بالای فنی و تخصصی در خراسان رضوی دارد.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه نیز گفت: در این خصوص هنوز دستورالعمل متمرکزی اعلام نشده اما قابلیت برگزاری امتحانات به شکل مجازی با بالاترین کیفیت و امنیت در این استان وجود دارد.

نیری افزود: هم اکنون در دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی بیش از ۶ هزار دانشجو و تعداد ۳۶۵ عضو هیات علمی و استاد مدعو فعالیت آموزشی دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.