-رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی گفت: کرونا فعالیت گردشگری سلامت راصفر کرد، همچنین بحث بنزین دردی ماه سال گذشته و اغتشاشات عراق لطمه زیادی به این حوزه وارد کرد.

کرونا فعالیت حوزه گردشگری سلامت ایران را صفر کرد

به گزارش قدس آنلاین، حسین نکونام در خصوص فعالیت‌های حوزه گردشگری سلامت خراسان رضوی در سال گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر دارای ۳۵ شرکت گردشگری سلامت در استان هستیم. خراسان رضوی اولین انجمن گردشگری سلامت در ایران را تأسیس کرد که هم‌اکنون تنها انجمن رسمی و حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران زیر نظر مستقیم وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هستیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی افزود: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دارای مجوز ای‌پی‌دی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اولین برند گردشگری سلامت را به نام مشهد تأسیس کردند، طرح ساماندهی مترجمین و لیدرهای عرب زبان، ترکمن زبان، انگلیسی، فرانسه و روسی زبان با هماهنگی قوه قضائیه، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری استان خراسان با پیش‌خوانی انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت و محوریت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری سلامت شروع شد که نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ مترجم شناسایی و آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه ادامه فعالیت ساماندهی مترجمین و لیدرها پس از کرونا خواهد بود، تصریح کرد: مدرسین این مجموعه کلیه موارد مربوط به بحث مترجمین و لیدرها را طی دو روز فشرده با سرفصل‌های مشخص شده آموزش می‌دهند. بحث تقویت شرکت‌ها در حوزه مارکتینگ فضای مجازی نیز صورت گرفته که طی آن تلاش شد سایت‌های مربوطه چند زبانه شوند تا بتوانند به صورت مستقیم در فضای مجازی بازاریابی گردشگری سلامت را انجام دهند.

کرونا فعالیت حوزه گردشگری سلامت ایران را صفر کرد

نکونام با اشاره به اینکه کرونا عملاً حوزه گردشگری سلامت ایران را صفر کرد، ادامه داد: با بسته شدن مرزها هیچ بیمار خارجی به ایران نیامد، در نتیجه فعالیت گردشگری و گردشگری سلامت به‌صفر رسید. البته قبل کرونا بحث تنش بنزین در دی‌ماه و اغتشاشات عراق نیز لطمه زیادی به این حوزه وارد کرد. عملاً گردشگری سلامت از مهرماه سال گذشته با چالش‌های فراوانی رو به رو بوده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت به‌صورت پلکانی محدودیت‌های قرنطینه را حذف می‌کند، احتمال می‌رود تا کمتر از دو ماه آینده، عمل جراحی معمولی آزاد شود و از طرفی کشورهای بازار هدف، از جمله عراق و افغانستان که هریک ۴۵ درصد از بیماران ورودی مشهد را تشکیل می‌دهند به تبعیت این سیاست، محدودیت‌های ورود و خروج مسافرین خود را حذف کنند. در نتیجه به ما کمک می‌کند تا در چهار ماه تابستان خسارت‌های خود را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر شرکت‌های این حوزه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در ماه زیان دیده‌اند، ادامه داد: خراسان رضوی نیز در این حوزه آسیب‌های فراوانی دیده است. سال گذشته ۱۲۳ هزار گردشگر خارجی وارد مشهد شده‌اند که از این تعداد ۲۳ هزار نفر خدمات بستری و نزدیک ۱۰۵ هزار نفر خدمات زیبایی و درمانی سرپایی دریافت کرده‌اند. حدود ۵۰ درصد این تعداد در چهار ماه تابستان و ۵۰ درصد مابقی نیز در هشت ماه دیگر سال جبران و تقسیم می‌شوند.

نکونام در انتها افزود: امید است اگر دولت به‌صورت مستقیم نمی‌تواند بودجه‌ای در اختیار ما قرار دهد، در خصوص بازاریابی بین‌المللی، برگزاری همایش و نمایشگاه‌ها در بازار کشورهای هدف ما را کمک کند تا از این طریق علاوه بر جبران وضعیت، عقب‌ماندگی خود را از کشورهای ترکیه و هندوستان جبران کنیم.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.