تولید کننده پوشاک گفت: ما باید روی بازارهای صادراتی مان کار کنیم و اتاق بازرگانی باید دانش داشته باشد و از تولید کننده صنفی و صنعتی بخواهد تا آن ها محصول شان را صادر کنند والا ماجرای جهش تولید نه امسال که هیچگاه اتفاق نخواهد افتاد.

تنها راه تحقق جهش تولید صادرات است

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: جواد حسین پور تولید کننده و کارآفرین مشهدی در توضیح راه های رسیدن به جهش تولید و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری گفت: خوشبختانه چند سالی است که شعار هر سال به موضوع  صنعت و عرصه تولید و اقتصاد اختصاص پیدا کرده است که همین قضیه توانسته است تا حد زیادی به تغییر نگاه آدم های دولتی به صنعت و تولید کمک کند. من تصور می کنم همین نام گذاری ها باعث نگاه درست و خط و مسیر روشن سازمان صدا و سیما و سازمان های دولتی تولید ی و صنعتی در این چند ساله ای که دچار رکود هستیم شده است.

وی ادامه داد: رکود حاکم بر بازار دیگر رغبت برای کسی جهت سرمایه گذاری باقی نگذاشته است و اکثرا ترجیح می دهند درجایی مانند بورس سرمایه گذاری کنند تا زودتر به سود برسند چرا که کوچکترین سرمایه گذاری در بورس و ملک سبب می شود که حاشیه سود و حاشیه امنیت بالاتری داشته باشد.

حسین پور افزود: اکنون کسی وارد بازار تولید نمی شود، البته نباید هم بشود و الا چیزی جز درگیری و به خطر افتادن سلامتی خودش و خانواده نصیبش نمی شود. ولی همان تعدادی هم که کماکان در کار تولید مشغول هستند دل به تله تولید داده اند و نمی توانند از بستر تولید بیرون بیایند و الا باتوجه به اختلاف قیمت ارزی که در جامعه وجود دارد طبیعتا باید دوران طلایی صادرات باشد. اما یک تولید کننده به هیچ عنوان نمی تواند بستر مناسبی برای  صادراتی ایجاد کند چون به عنوان مثال آن کسی که  دارد روزانه پیراهن و کت و شلوار تولید می کند چه سوادی دارد که برود صادرات کند و در حوزه کاملا جدی ورود پیدا کند.

این تولید کننده با ابراز ناراحتی از عملکرد اتحادیه صنفی تولید کنندگان پوشاک اظهار داشت: شاید یکی از آن مواردی که به این قضیه دامن می زند اتحادیه های صنفی باشند که متاسفانه در بدترین وضعیت ممکن قرار دارند. چون اکثر اتحادیه های صنفی ما صنعتی نیستند و این خودش ضربه بزرگی است چرا که یک تولید کننده پوشاک باید صنعتی باشد تا صنفی.

وی ادامه داد: آنهایی که صنفی هستند اتاق فکر شان می شود اتحادیه و علی رغم اینکه رئیس اتاق اصناف مشهد فوق العاده کار کرده است و از آن جایی که خیلی از اتحادیه ها دارند ماهیت شان  را تغییر می دهد ولی متاسفانه در اتحادیه پوشاک هیچ تغییری ایجاد نشده و ما منتظر انتخاباتی هستیم که در آینده اتفاق می افتد. متاسفانه در همه این سالها عملکرد واحد های صنفی به شدت ضعیف بوده و اتحادیه های صنفی همچنان در سنت گیر کرده اند و تغییر در آن ها بسیار سخت است. به هر شکل یکی از راه های تحقق شعار سال ۹۹ صادرات است. فقط با صادرات است که می توانیم به جهش تولید برسیم.

حسین پور بیان کرد: ما باید روی بازارهای صادراتی مان کار کنیم و اتاق بازرگانی باید دانش داشته باشد و از تولید کننده صنفی و صنعتی بخواهد تا آن ها محصول شان را صادر کنند والا ماجرای جهش تولید نه امسال که هیچگاه اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.