خراسان شمالی-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: کرونا، شمار متقاضیان برای بهره‌مندی از بیمه بیکاری در استان را تا پنج برابر افزایش داده است.

کرونا تقاضا برای بیمه بیکاری را در خراسان شمالی پنج برابر کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی تعوان، کار و رفاه اجتماعی ؛ حسن نوری اظهار داشت: سالانه هزار تا هزار و ۱۰۰ نفر در استان متقاضی بیمه بیکاری می شوند اما کرونا سبب شده این رقم به بیش از پنج هزار نفر برسد.

 وی افزود: خسارت های کرونا به کارگاه ها زیاد و گسترده است، این میزان خسارت غیرقابل انتظار بود، در این مدت در استان، بیش از پنج هزار و ۹۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند اما بخشی از این افراد، مشمول حمایت از بیمه بیکاری نیستند.

نوری خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۶۰ نفر از متقاضیان، شرایط اولیه برقراری بیمه بیکاری را دارند و مشمول حمایت می شوند و باید در ماه های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ بیمه بیکاری دریافت کنند.

وی گفت: از این تعداد، چهار هزار و ۵۹ نفر از کارگران شرایط اولیه برقراری بیمه بیکاری را داشته اند و در مرحله نخست،  هزار و ۱۴ نفر به اداره کل تامین اجتماعی معرفی شده اند و اسامی سایر مشمولان در مراحل بعد، اعلام می شود.

نوری، یکی از مشکلات این بخش را تامین منابع مالی دانست و گفت: برقراری بیمه بیکاری، اعتبار بسیار زیادی نیاز دارد، در سطح وزارت تلاش می شود بخشی از منابع با همکاری سازمان برنامه و بودجه تامین شود اما این امر هنوز محقق نشده است و ما هم نگران هستیم نتوانیم از این افراد حمایت کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: حمایت از کارگران بیکار شده، بار مالی زیادی بر دوش دولت خواهد گذاشت، به هر حال تولید دچار خسارت و آسیب شده است، بیشترین بیکاری در اصناف بوده و کارگاه های بزرگ آسیب کمتری دیده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.