رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بهره‌گیری تجهیزات اهدایی آستان قدس رضوی در درمان بیماران کرونایی مشهد خبر داد.

بهره‌گیری از تجهیزات اهدایی آستان قدس رضوی در درمان بیماران کرونایی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید محمدحسین بحرینی طوسی، ضمن قدردانی از آستان قدس رضوی برای حمایت‌های همه‌جانبه از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام شیوع کرونا، گفت: باید اذعان کرد که این تجهیزات جزو کوچکی از مساعدت‌های مادی و معنوی فراوانی است که آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی قبل و حین بحران کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بخش‌های سلامت و درمان مشهد داشته‌اند.
وی افزود: طبیعتا این تجهیزات اهداء شده در بیمارستان‌هایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در آن‌ها بستری هستند و برای درمان این افراد مورد نیاز است.
دکتر بحرینی تصریح کرد: تا پیش از این بحران، تصور مجامع علمی و پزشکی دنیا بر این بود که جهان از بیماری‌های واگیردار رها شده و بیشتر به مهار بیماری‌های غیرواگیر مثل فشار خون، دیابت و... پرداخته و توجه می‌شود، ولی بحران کنونی کرونا نشان داد که دوره بیماری‌های واگیردار تمام نشده بلکه نوع آن از میکروبی به ویروسی تغییر یافته است.
وی ضمن اشاره به ضرورت بررسی‌های علمی ویروس‌ها گفت: در واقع، نگرانی‌هایی جدی برای مقابله با ویروس‌های جدید در دنیا وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با پیش‌بینی بحران‌ها سعی در برنامه‌ریزی برای کنترل آن‌ها دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: به همین منظور در نظر داریم تا آزمایشگاه ویروس‌شناسی مجهزی را که در بیمارستان امام رضا(ع) به تشخیص کووید ۱۹ اختصاص داشته توسعه دهیم تا اگر در آینده با شیوع ویروس‌هایی نظیر کرونا مواجه شدیم، بتوانیم فعالیت‌های دقیق علمی و برنامه‌های درمانی منظمی را طراحی کنیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.