خراسان شمالی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان افزایش داشته است گفت: افزایش ترددها، بی تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و از طرف دیگر افزایش نمونه گیری های سرپایی عامل افزایش آمار هستند.

بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان افزایش یافت

دکتر سید احمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: خوشبختانه بیماری را در سطح جامعه تا حدی تحت نظر داریم و موارد شدیدی برای اعزام به بیمارستان وجود ندارد و آمار مرگ و میر نیز در حال کاهش است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در چند روز آینده آمار افزایش پیدا کند افزود: توصیه می شود شهروندان برای کاهش آمار، فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه اکنون استان خراسان شمالی جزو استان های با شیوع کم است گفت: اگر مسائل بهداشتی رعایت نشود به ممکن است جزو استان های قرمز از لحاظ ابتلا به کرونا باشیم.

وی افزود: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر دیروز، ۷۰۰ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی ها بدون تغییر همان ۷۷ نفر باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه مشاهده شده در حواشی شهر در روز تعطیل، بسیاری از خانواده ها در باغ ها تجمع می کنند، خاطرنشان کرد: اگر تجمع ها ادامه یابد، شاهد افزایش مبتلایان به کرونا ویروس و آمار مرگ و میر خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.