مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای اسفند ۹۸، ۱۲۰۰ پرونده تخلف در مورد کالاهای سلامت محور تشکیل شده است.

تشکیل ۱۲۰۰ پرونده تخلف با موضوع کالاهای سلامت محور در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری در نشست خبری با موضوع تامین کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان در خصوص طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طرح ما از ۲۸ فروردین و بر اساس ابلاغیه‌ای که از اتاق اصناف ایران آمد، آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در این اکیپ‌ها از ظرفیت ویژه کارشناسان اتحادیه‌های صنفی خود استفاده می‌کنیم و ۱۹۵ گشت مشترک نیز تا کنون انجام شده است و ادامه خواهد داشت.
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد تصریح کرد: از ابتدای اسفند ۹۸ در بحث کالاهای سلامت محور مرتبط با بیماری کرونا، ۱۲۰۰ پرونده تخلف در مورد ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و حتی برخی از کالاهای اساسی تنظیم کردیم و در حدود ۱۱ میلیارد ریال هم ارزش تخلفات بوده است که به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
دلداری خاطر نشان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا بحث تعطیلی صنوف پرخطر نیز به کار نظارتی ما اضافه شد. روزانه گشت‌های مشترکی را با اداره نظارت بر اماکن عمومی برگزار کردیم که از گام دوم طرح فاصله‌گذاری هوشمند بازرسان بهداشت محیط نیز اضافه شدند و اکنون روزانه ۱۵ اکیپ مشترک داریم که بحث پروتکل‌های بهداشتی را که رعایت آن‌ها در تمام واحدهای صنفی الزامی است، بدین وسیله پیگیری می‌کنیم.
وی اضافه کرد: صنوف پرخطری که نباید فعالیت کنند اگر در این گشت‌های مشترک مشاهده شوند پلمپ خواهند شد و همچنین صنوفی را که باید در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت نام کنند، کنترل می‌کنند. ساعت کار از ۱۰ و نیم تا قبل از اذان مغرب است که در این مدت اکیپ‌های بازرسی فعالیت دارند.
در ادامه رضا شجاعی، معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان خراسان رضوی در مورد طرح نظارتی ضیافت ماه مبارک رمضان ادامه داد: همزمان با آغاز طرح تنظیم بازار ضیافت ماه مبارک رمضان از ششم اردیبهشت طرح را آغاز کردیم و تا ۱۰ اردیبهشت نزدیک به ۸۴۰۰ مورد بازرسی داشتیم که البته این مجموع بازرسی‌ها شامل بازرسی‌های سازمان صمت و اتاق اصناف است که ۵۹۰۰ مورد از آن مربوط به مشهد است. از این تعداد بازرسی ۸۱۴ تخلف در سطح استان داشتیم که ارزش ریالی آن ۶.۷ میلیارد ریال بوده است.
وی اضافه کرد: بیشترین شکایت در حوزه آرد و نان با ۵۴ پرونده تخلف و کمترین تخلف هم در حوزه شله و حلیم با چهار پرونده بوده است، تعداد ۲۳۷ مورد کل شکایات در ستاد خبری سازمان ثبت شده که از این تعداد ۲۰ مورد تخلف ثبت شده است و بیشتر آن هم در حوزه کالایی بوده است.
منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.