۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 702949

مدیر میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان رشتخوار گفت: ساماندهی و مرمت ۱۸۰۰مترمربع سنگ فرش و هزار متر آجر فرش قلعه تاریخی سنگان رشتخوار در حال انجام است.

اجرای سنگ فرش قلعه تاریخی سنگان رشتخوار

به گزارش قدس آنلاین، مدیر میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان رشتخوار گفت:در این مرحله از ساماندهی و مرمت ۱۸۰۰مترمربع سنگ فرش و هزار متر آجر فرش با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال با مشارکت میراث‌فرهنگی، دهیاری و شورای اسلامی روستای سنگان انجام می شود.
 کاظم کامیاب هدف از سنگ فرش و آجرفرش قلعه تاریخی سنگان را حفظ معماری بومی و سنتی عنوان کرد و افزود: استفاده از فضای بین دو سردرب این مجموعه تاریخی با توجه به بناهای تاریخی مانند مسجدجامع، آب انبار و حمام عیسی خان به عنوان یک مسیر گردشگری در روستا است.
وی تصریح کرد: نماسازی شامل اجرای ازاره و کاهگل کشی دیوارهای فضای بین دو سردرب ارگ از برنامه‌های مرمتی آینده است.
مدیر میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان رشتخوار با بیان این که قلعه تاریخی سنگان مربوط به دوره صفوی است، گفت: روستای تاریخی سنگان در ۲۳ کیلومتری محور اصلی رشتخوار به تربت حیدریه قرار دارد و ارگ تاریخی سنگان در مرکز روستای سنگان با مساحت بیش از ۳ هکتار دارای بارویی است با ۸/۵ متر ارتفاع و ۱۴ برج دو طبقه آن را احاطه کرده است.
روستای سنگان با داشتن ۷ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۳ تفرجگاه گردشگری و فعال بودن بیش از ۳۰ کارگاه فرت بافی و هم‌چنین ۲ اقامتگاه بوم‌گردی در سال جاری به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری جایگاه ویژه و ممتازی در سطح استان خواهد داشت.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.