مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از بهبودیافتگان کرونا خواست به شکرانه بازیابی سلامتی خود برای نجات جان بیماران مبتلا به این بیماری در طرح اهدای پلاسمای خون مشارکت کنند.

بهبودیافتگان کرونا پلاسمای خون خود را اهدا کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وب‌دا، دکتر مجید عبداللهی افزود: دریافت پلاسمای خون بیماران بهبودیافته از کرونا و اهدای آن به مبتلایان به این بیماری برای تقویت سیستم ایمنی آنان، اقدامی نوین در کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا به شمار می‌رود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از اجراکنندگان طرح پلاسما درمانی در کشور به شمار می‌رود که با همکاری سازمان انتقال خون خراسان رضوی پلاسمای اهدایی از بهبودیافتگان کرونا را دریافت می‌کند.

وی یادآور شد: طرح پلاسما درمانی از دو هفته گذشته در کانکس ویژه مستقر در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در حال اجراست و نیازمند مشارکت بیماران بهبودیافته برای اهدای پلاسما  است.

عبداللهی افزود: پلاسما درمانی خطری برای دهنده پلاسما ندارد و جداسازی  پلاسما در شرایط استریل توسط دستگاه پلاسما فرز انجام می‌شود.

گفتنی است افراد متقاضی که سن 18 تا 60 سال و شرایط عمومی اهدای خون را دارند می‌توانند ضمن حضور در پایگاه‌های اهدای خون فرم درخواست را تکمیل نموده و یا با شماره‌های تلفن ۳۸۵۱۶۳۰۰ و ۳۸۵۹۵۰۰۵ در ساعات اداری تماس حاصل نمایند و  در لیست نوبت اهدای پلاسما قرار بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.