یک کارگردان معتقد است در نتیجه توقف پروژه‌های تولید و بسته شدن سالن‌ها معیشت بخشی از اهالی سینما به خطر افتاده، اما می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم کم به زندگی عادی بازگشت.

باید کم کم به زندگی عادی بازگردیم/ اکران آنلاین برای برخی فیلم‌ها بازگشت سرمایه بهتری دارد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، نوید محمودی، تهیه‌کننده و کارگردان سینما در واکنش به طرح ضوابط بازگشایی سالن‌های سینماها به صورت داوطلبانه اظهار کرد: من جزو آن دسته از افرادی هستم که فکر می‌کنم باید کم کم به زندگی عادی بازگشت. سینماداران در حال حاضر نیز هزینه‌های جاری را پرداخت می‌کنند که مهم‌ترینش سالن یا مجموعه‌ای از سالن‌ها است که هزینه‌های خودش را دارد و به طور کلی حقوق کارمندان سینماداران نیز باید پرداخت شود، پس می‌توان گفت هزینه‌ها همچنان وجود دارد.

وی در ادامه با ذکر مثالی افزود: این روزها می‌گویند نباید تولید فیلم‌ها را آغاز کرد، اما پرسشی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا می‌دانید چه خانواده بزرگی در سینما مشغول به کار هستند و این روزها بیکارند؟ مگر چقدر می‌توان از این افراد حمایت معیشتی کرد؟ در شهری زندگی می‌کنیم که برای زندگی در یک ملک استیجاری به فراخور هر منطقه باید اجاره بهای بسیاری پرداخت و من درباره قشری از اهالی محترم سینما صحبت می‌کنم که در مناطق متوسط زندگی می‌کنند که با درآمدشان سازگار است و امروز به دلیل توقف همه پروژه ها و بسته شدن سالن‌های سینما معیشت این افراد هم به خطر افتاده است.

محمودی تصریح کرد: در حالی که فکر می‌کنم باید به مرور و با رعایت همه موارد بهداشتی کارها در جامعه راه بیفتد و خودم نیز جزو کسانی هستم که معتقدم جریان زندگی باید به مرور به حرکت درآید و باید به شرایط زندگی عادی بازگردیم. از طرفی دیگر با یک بیماری همه‌گیر در دنیا مواجه‌ایم که تا امروز نزدیک به سه میلیون نفر را درگیر خودش کرده است و قطعاً باید با رعایت اصول بهداشتی و مراقبت‌های لازم به زندگی عادی بازگشت. به همین دلیل احساس می‌کنم می‌توان سالن‌های سینما را بازگشایی کرد و رفتارهایی که منجر به مراقبت بیشتر می‎شود را انجام داد. بعد از آن مسئله مهم استقبال یا عدم استقبال مخاطب است که در جای خود بسیار حائز اهمیت است.

کارگردان «مردن در آب مطهر» درباره اکران آنلاین فیلم‌ها و جایگاه آن در وضعیت فعلی سینمای ایران عنوان کرد: فکر می‌کنم نمایش آنلاین برای سینمای ما و یک نوع از سینما در ایران که اتفاقاً از مخاطب و تولید نیز برخوردار است، لازم و ضروری است و حتی بازگشت سرمایه بهتری هم دارد. فراموش نکنید برای هیچ فیلمسازی در هیچ نقطه‌ای از دنیا که برای یک مرتبه فیلمش را بر پرده سینما دیده باشد، جذاب نیست آن را در تلویزیون ببیند، اما اینجا یک مسئله بسیار مهم وجود دارد. سالانه تعداد بسیار زیادی فیلم وجود دارد که در زمان‌های مرده ی اکران، با سالن‌های بسیار کم و سئانس‌های محدود نمایش پیدا می کنند و در نهایت با ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان فروش از پرده سینما پایین می‌آیند و به اکران خود خاتمه می‌دهند.

وی ادامه داد: به عقیده من بخش مهمی از دغدغه فیلمساز، عرضه اثرش به مخاطب است. حال وقتی امکان نمایش آنلاین و مخاطب این نوع اکران وجود داشته باشد، طبیعتاً فیلم نیز جامعه هدف خودش را پیدا خواهد کرد. شما تصور کنید ۱۰۰هزار نفر یک فیلم را ببینند خیلی بهتر از ۱۰ هزارنفری است که به سالن‌های سینما می‌آیند و البته با ذره‌بین دنبال این فیلم می‌گردند که در کدام سالن اکران می‌شود.

محمودی تصریح کرد: به نظرم اکران آنلاین در دنیا نیز کاملاً حرفه‌ای پررونق و جذاب است و برایش فیلم ساخته می شود و اصلاً بد نیست و اتفاقاً برای یک دسته از فیلم‌های ما خوب و لازم هم هست. من در حال حاضر فیلمی به نام «هفت و نیم» دارم که در تعداد زیادی جشنواره حضور پیدا کرده و جوایزی هم کسب کرده است و فکر می‌کنم اکران آنلاین برای این فیلم مفید خواهد بود. به همین دلیل نمایش آنلاین چیزی است که در شرایط فعلی ضرورتش احساس می‌شود و باید به آن توجه کرد و پس از چند مرتبه فیلم دیدن در اکران آنلاین در مورد آن می‌توان بیشتر صحبت کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.