مکتب هنر رضوان وابسته به موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی از امروز برنامه خوشنویسی آیات وحی را با عنوان «کتابت بندگی» توسط اساتید برجسته در اینستاگرام برگزار می کند.

خوشنویسی آیات وحی توسط اساتید برجسته در اینستاگرام

قدس آنلاین:  مکتب هنر رضوان وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از امروز برنامه خوشنویسی آیات وحی را با عنوان «کتابت بندگی» توسط اساتید برجسته در اینستاگرام برگزار می کند.

مسئول مکتب رضوان وابسته به موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: برنامه خوشنویسی اساتید برجسته استانی و کشوری مکتب هنر رضوان با عنوان «کتابت بندگی» ساعت ۲۲ امشب در صفحه اینستاگرام این موسسه به صورت زنده برگزار می شود.

 جواد براتی توضیح داد: ۸ خوشنویس قرار است به مدت ۸ شب آیات وحی را در سبک های مختلف نستعلیق، ثلث، شکسته، نقاشی خط و ... برای علاقمندان زنده اجرا کنند.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز اقدامات مختلفی برای آموزش هنرجویان به صورت آنلاین یا از طریق ارسال فیلم های آموزشی انجام شده است، افزود: فضای مجازی بهترین ابزار برای اطلاع رسانی برنامه های هنری است، علاوه بر این در چنین روزهایی که شیوع بیماری کرونا مردم را به خانه نشینی دعوت کرده و محدودیت هایی برای حضور آنها در اجتماعات ایجاد کرده، تصمیم گرفته شد برنامه «کتابت بندگی» بصورت مجازی برگزار شود و در این راستا از بهترین امکانات برای برگزاری این برنامه استفاده شده تا هنرمندان و علاقمندان به هنر بتوانند از این برنامه بهره کافی را ببرند.

به گفته براتی علاوه بر اطلاع رسانی ۸ هنرمند مطرح و برجسته خوشنویسی استان و کشور برای برگزاری برنامه «کتابت بندگی»، این موضوع در صفحات مکتب هنر رضوان، نگارخانه رضوان و موسسه آفرینش های هنری آستان قدس نیز اطلاع رسانی شده است.

اجرای زنده آموزش نقاشی خط

او بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های مکتب هنر رضوان در ماه مبارک رمضان امسال، اجرای زنده ۸ جلسه آموزش نقاشی خط در ساعت ۱۱ روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته است که تاکنون دو جلسه آن برگزار شده  و با استقبال هنرجویان و علاقمندان به این هنر مواجه شده است.

مسئول مکتب هنر رضوان موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی با بیان اینکه این مکتب پیش از این هم سابقه  برگزاری کلاس های آموزشی آنلاین را دارد، توضیح داد: یکی از برنامه های مختلف مکتب هنر رضوان قبل از شیوع بیماری کرونا در کشور و استان، برگزاری کلاس های آموزشی و کارگاه های هنری با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی همراه با تصویربرداری بود که با انتشار این کلیپ های آموزشی در سراسر کشور، مورد استفاده علاقه مندان به این هنر  قرار می گرفت

به گفته او فضای مجازی این امکان را به مکتب هنر رضوان داده تا این موسسه به عنوان مرکز هنر ایرانی اسلامی از مجرب ترین اساتید استان و کشور برای آموزش هنرهای ایرانی اسلامی کمک بگیرد و با امکانات مختلف مادی و معنوی (سخت افزاری و نرم افزاری) این آموزش ها را در اختیار علاقمندان به هنر در کشور قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.