خراسان شمالی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی چند روز گذشته با افزایش تعداد نمونه گیری در سرپایی ها شاهد جهش در شناسایی مبتلایان به کووید ۱۹ در استان بودیم.

افزایش ترددها بر مبتلایان کرونا در خراسان شمالی افزود

دکتر هاشمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: متاسفانه مردم با بازگشایی برخی از صنوف در این ایام رعایت موارد بهداشتی را نمی کنند وافزایش ترددها سبب شد تا طی چند روز گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان افزوده شود.

وی افزود: تجمع در برخی از مکان ها متاسفانه بدون پروتکل های بهداشتی انجام می شود و تعدادی از افراد تصور می کنند که بحران شیوع ویروس کرونا به پایان رسیده است، این در حالی است که هنوز در فصل اپیدمی ویروس کرونا قرار داریم و این اپیدمی به پایان نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه مشاهده شده در حواشی شهر در روز تعطیل، بسیاری از خانواده ها در باغ ها تجمع می کنند، خاطرنشان کرد: اگر تجمع ها ادامه یابد، شاهد افزایش مبتلایان به کرونا ویروس و آمار مرگ و میر خواهیم بود.

این مقام مسئول تاکید کرد: مردم اصل موضوع هستند و باید به این واقعیت برسند که این ویروس شوخی بردار نیست و خانواده هایی بوده اند که تعدادی از اعضای آن ها مبتلا و حتی در آن خانواده نیز فوتی وجود داشته است.

دکتر هاشمی با بیان اینکه تا ۲سال آینده، دنیا درگیر این ویروس است، بر عادت کردن به تغییر رفتارها و رعایت بهداشت و نکات توصیه شده تاکید کرد.

وی بر پرهیز از تجمعات و ترددهای غیر ضروری تاکید کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، امکان جهش آمار مبتلایان وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: به رغم اینکه طی دو تا سه هفته گذشته این استان تغییر چندانی در تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان نداشته است اما آنچه که اتفاق افتاده این است که برای رصد و شناسایی بیماری و بیماران امر غربالگری و شناسایی و نمونه گیری از بیماران مشکوک به ویروس مذکور انجام شد و به همین دلیل جواب های مثبت نیز افزایش یافت.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه نگرانیم که حجم تبادل ویروس بین افراد باعث شود افراد پر خطر آسیب ببینند، یادآور شد: ۷۰ درصد فوتی های کرونا در این استان، افراد بالای ۶۰ سال بودند که به بیماری های زمینه ای مبتلا بودند.

وی افزود: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر ۱۲ اردیبهشت، ۸۱۴ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی ها نیز به ۸۰ نفر افزایش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.