آلمان ظاهراً هنوز هم دارد تاوان داستان ساختگی هولوکاست را پس می‌دهد. این کشور که تا هنگامه فرو ریختن دیوار برلین در ۹ نوامبر ۱۹۸۹ (میلادی) و همگرایی دو آلمان شرقی و غربی، در ۳ اکتبر ۱۹۹۰ روابط سردی با تل آویو داشت، کم کم خود را به این رژیم نزدیک کرد و امروز به یکی از حامیان اصلی صهیونیست‌ها در جهان تبدیل شده است.

خوش خدمتی نازی‌ها برای صهیونیست‌ها

 آلمان ظاهراً هنوز هم دارد تاوان داستان ساختگی هولوکاست (ادعای کشتار دسته جمعی یهودیان به دست نازی‌ها در جریان جنگ جهانی دوم) را پس می‌دهد. این کشور که تا هنگامه فرو ریختن دیوار برلین در ۹ نوامبر ۱۹۸۹ (میلادی) و همگرایی دو آلمان شرقی و غربی، در ۳ اکتبر ۱۹۹۰ روابط سردی با تل آویو داشت، کم کم خود را به این رژیم نزدیک کرد و امروز به یکی از حامیان اصلی صهیونیست‌ها در جهان تبدیل شده است.

وزارت امور خارجه آلمان اگرچه بعضاً به تداوم شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین و کرانه باختری و یا حمله‌های گاه و بیگاه این رژیم متجاوز به لبنان انتقادهایی وارد کرده اما این مواضع از حد اظهارات کلامی فراتر نرفته. برلین در سالیان اخیر همواره در زمین بازی صهیونیست‌ها قرار داشته و هر گونه انتقاد برلین به اقدام‌های رژیم صهیونیستی از سوی تل آویو فوراً با برکشیدن افسانه هولوکاست خاموش شده است. همین مسئله سبب شده آلمان برای رضایت تل آویو و اربابان ساکن کاخ سفید دست به هر کاری بزند. در آخرین مورد روز پنجشنبه مقام‌های برلین جنبش حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و اعلام کردند فعالیت‌های این جنبش پس از این در آلمان ممنوع است.

توجیه عجیب وزیر خارجه آلمان

در این راستا وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای حزب‌الله را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی و اعلام کرد فعالیت‌های این جنبش را در خاک این کشور اروپایی ممنوع کرده است. وزیر خارجه آلمان در توجیه این اقدام خود گفته، این گروه حق موجودیت رژیم صهیونیستی را انکار می‌کند. «هایکو ماس» همچنین از ضرورت اجرای قانون به منظور مقابله با اقدام‌های حزب‌الله لبنان در این کشور اروپایی سخن گفت؛ اقدام‌هایی که به ادعای او «تروریستی و مجرمانه» هستند. آلمان پیش از این با تفکیک شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله، تنها فعالیت شاخه نظامی این جنبش مقاومتی را ممنوع اعلام کرده بود.

در پی این تصمیم، پلیس آلمان از اوایل روز پنجشنبه بازداشت افراد مظنون به عضویت در این جنبش مقاومتی را آغاز کرده است. پلیس و وزارت کشور آلمان با ادعای حمایت مالی از حزب‌الله به چهار مسجد و مرکز فرهنگی نیز حمله کرده‌اند. مقام‌های امنیتی آلمان پیش‌بینی کرده‌اند هزار و ۵۰ نفر از اعضای حزب‌الله در این کشور مستقر هستند. تحرکات علیه جنبش مقاومت لبنان در حالی است که حزب‌الله دارای فعالیت سیاسی مشروع در لبنان است و برخی از نمایندگان پارلمان و اعضای کابینه دولت از اعضای این جنبش به شمار می‌روند. به نظر می‌رسد این اقدام آلمان علیه حزب‌الله که نقش برجسته‌ای در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی در منطقه به‌ویژه داعش داشته، پس از فشارها و درخواست‌های مقام‌های صهیونیستی و آمریکایی صورت گرفته است.

ذوق‌زدگی مثلث شوم

این تصمیم خصمانه آلمان اما به سرعت با استقبال محور غربی – عبری – عبری ضد جریان مقاومت روبه‌رو شد. در نخستین واکنش «اسرائیل کاتز» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی پس از اعلام برلین، در اظهاراتی گفت: دولت آلمان را به خاطر تصمیمش در قرار دادن نام حزب‌الله به عنوان یک سازمان تروریستی ستایش می‌کنم. وزارت خارجه آمریکا هم با صدور بیانیه‌ای و با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده مدعی شد مانع‌تراشی در فعالیت‌های حزب‌الله لبنان و جلوگیری از درآمدزایی آن از «رفتارها و نفوذ مخرب ایران» جلوگیری خواهد کرد. جالب‌تر از این دو موضع‌گیری، واکنش عجیب درباره این تصمیم آلمان از سوی رژیم سعودی صورت گرفت. وزارت خارجه سعودی همصدا با صهیونیست‌ها از درج نام حزب‌الله در لیست تروریستی استقبال کرد و مدعی شد این عمل در راستای مبارزه با تروریسم در عرصه منطقه و جهان صورت می‌گیرد و جامعه جهانی باید اقدامات مشابهی در این باره انجام دهد.

این اقدام تأثیری بر فعالیت حزب‌الله ندارد

اما یک کارشناس مسائل جهان عرب در گفت و گو با قدس در تحلیل چرایی اقدام جمهوری فدرال آلمان علیه حزب‌الله، آن هم در شرایطی که این جنبش در عرصه سیاسی لبنان حضور داشته و چند تن از اعضای کابینه این کشور وابسته به حزب‌الله هستند، این اقدام را در ادامه فرایند فشار غرب بر محور مقاومت دانسته و گفت: ژرمن‌ها در راستای تطهیر چهره یهودستیز گذشته خود، امروز به اقدام‌های افراطی در حمایت از اسرائیل روی آورده‌اند. حتی هایکو ماس، وزیرخارجه این کشور جزو عناصر نزدیک و وابسته به رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود. مصیب نعیمی افزود: افکار عمومی آلمان ولی از این نوع روند برلین استقبال نمی‌کنند. مردم آلمان عموماً نگرش خوشبینانه‌ای نسبت به حزب‌الله داشته و آن را سازمانی که برای آزادی وطنش مبارزه می‌کند، می‌دانند. اما دولت آلمان با استفاده از فرصتی که کرونا ایجاد کرده و در حالی که افکار عمومی این کشور متمرکز به حواشی این بحران است، در مسیر پیشبرد اهداف صهیونیست‌ها حرکت می‌کنند. وی افزود: از آنجایی که جنبش حزب‌الله لبنان رابطه مستقیم سیاسی و اقتصادی با آلمان ندارد این تصمیم برلین هیچ تأثیر عملی بر فعالیت‌های این جنبش مقاومتی نخواهد داشت. با وجود این، تصمیم غلط ژرمن‌ها ماهیت واقعی دموکراسی پوشالی غرب را بیش از پیش برملا خواهد کرد. اینکه هر فردی که به نوعی حامی حزب‌الله است بدون هیچ گونه فعالیتی و تنها با این اتهام واهی مورد آزار قرار گیرد با همه معیارهایی که نظام‌های پرطمطراق غرب مدعی هستند، در تضاد کامل قرار دارد. البته مسلماً این نوع رویکرد ژرمن‌ها در پیروی بی چون و چرا از رژیم صهیونیستی و آمریکا برای آن‌ها هزینه‌زا خواهد بود. هم اکنون هم برخی رسانه‌های این کشور نسبت به این موضع حقیرانه برلین واکنش داشته و به این پیروی کورکورانه انتقادهای زیادی وارد کرده‌اند.

طراحان ناآرامی لبنان و فشار بر حزب‌الله در یک جبهه‌اند

رویکرد خصمانه آلمان در مقابل حزب‌الله در حالی است که اوضاع داخلی لبنان هم چندان مساعد نیست. در پی کاهش شدید نرخ لیر (واحد پول لبنان) در برابر دلار آمریکا، شهروندان معترض، با کارشکنی‌های سعد حریری و موش‌دوانی عربستان سعودی و آمریکا بار دیگر به خیابان‌ها بازگشته‌اند. در زد و خوردها میان نیروهای امنیتی و معترضان در خیابان‌های طرابلس در شمال لبنان طی سه روز گذشته بیش از ۴۰ تن از دو طرف زخمی شده‌اند. حزب‌الله در حفظ آرامش شکننده موجود در لبنان با وجود سنگ‌اندازی‌ها نقش به‌سزایی داشته، بنابراین به نظر می‌رسد تصمیم برلین در تروریستی خواندن این جنبش را باید در ادامه توطئه غرب برای مدیریت ناآرامی‌های لبنان دسته‌بندی کرد. مصیب نعیمی ضمن تأیید این نکته عنوان کرد: اینکه طراحان ناآرامی و ناکارآمد نشان دادن دولت جدید لبنان با طراحان فشار بر حزب‌الله دستشان در یک کاسه است چیزی عجیبی نیست، اما اینکه در این برهه چه کاری می‌توانند بکنند بحث دیگری است. این تحلیلگر مسائل جهان عرب ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی چه بخواهند و چه نخواهند حزب‌الله به عنوان بخش مهمی از بدنه اجتماعی لبنان در ساختار سیاسی هم حضور دارد و فشارها تأثیر چندانی بر فعالیت‌های آن نخواهد داشت. ولی اینکه رژیم صهیونیستی با وجود همه توطئه‌ها علیه مقاومت لبنان از به راه انداختن جنگ‌های پیاپی تا اعمال تحریم و فشار گسترده راه به جایی نبرده، اوج ضعف تل آویو را آشکار می‌کند. رژیم صهیونیستی در همه توطئه‌هایش علیه حزب‌الله شکست خورده و بی شک این اقدام جدید هم هیچ سرانجامی جز تقویت بیشتر مقاومت به همراه نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دوست ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    ان حزب الله هم غالبون