استاندار خراسان رضوی گفت: فضای عمومی دستگاه‌های اجرایی باید به گونه‌ای باشند که رغبت برای سرمایه گذاری افزون شود، در غیر این صورت باز شاهد جذب نقدینگی در ظرفیت‌های غیرمولد خواهیم بود.

نبود انگیزه برای سرمایه گذاری، دلیل هدایت سرمایه در ظرفیت‌های غیر مولد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در هفتاد و چهارمین جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: از اسفند ۹۸ و با اوج‌گیری شیوع کرونا در کشور، شاهد اُفت فعالیت‌های اقتصادی در استان بودیم و بسیاری از تحرکاتی که رشد و توسعه این بخش را متجر می‌شد، از دست دادیم که از جمله آن فرصت سفر گردشگران و زائران در ایام نوروز به مشهد بود.
او افزود: خراسان رضوی با مدیریت خوب دستگاه‌های سلامت و همراهی همه ارگان‌ها و به ویژه بخش خصوصی و تشکل‌های فعال این حوزه، از موج اول این بیماری عبور کرده است.
استاندار خراسان رضوی، وضعیت این خطه را به استناد ارزیابی‌های ستاد ملی کرونا همچنان «قرمز» دانست و ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی، اقدام درستی بود که در کشورهای دیگر هم تجربه شد و نتایج مثبتی در بر داشت، البته این نگرانی همچنان وجود دارد که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آن هم به موازات کاهش محدودیت ها، شاهد رشد مجدد آمار مبتلایان باشیم به طور طبیعی، کاهش آمارها این ظرفیت را فراهم می‌کند تا زمینه رفع محدودیت‌های بیشتر فراهم شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه حجم سنگین نقدینگی سرگردان در کشور در موج جدید خود به سمت بازار بورس گرایش یافته، بیان کرد: امیدواریم به اتکای تجارب گذشته و سرنوشت بازارهایی که اغلب این نقدینگی را جذب می‌کردند، برای این موج برنامه ریزی درستی انجام شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به بعضی از تجارب حاصله در روند اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی خراسان رضوی و حضور موثر بعضی معین‌های اقصاد در عرصه سرمایه‌گذاری، تاکید کرد: کشورمان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است که بسترهای سرمایه گذاری فراوانی در آن‌ها فراهم می‌باشد و باید از آن‌ها بهره لازم را ببریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.