مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان گفت: با توجه شیوع ویروس کرونا، استفاده از شیلدهای محاظ در مراکز درمانی افزایش پیدا کرده است و توانسته‌ایم با راه‌اندازی خط تولید شیلدهای محافظ صورت، روزانه حدود ۱۰ هزار شیلد برای مراکز درمانی تولید ‌کنیم.

 روزانه حدود ۱۰ هزار شیلد محافظ صورت برای مراکز درمانی تولید می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، مسعود مؤذن، مدیر تولید یک شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان درخصوص راه‌اندازی خط تولید شیلدهای محافظ صورت، اظهار کرد: این شیلدهای محافظ جزء کالاهای پزشکی است که در مراکز درمانی برای محافظت از پاشیده شدن بزاق دهان بیمار بر اثر سرفه یا عطسه، بالا آوردن بیمار هنگام گرفتن نمونه‌گیری از حلق و... استفاده می‌شود. در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا استفاده از این شیلدهای محافظ در مراکز درمانی افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: از آن‌جایی که یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا  از طریق بزاق دهان، عطسه یا سرفه است، کادر درمانی مجبور هستند هنگام انجام نمونه‌گیری از فرد مشکوک مبتلا به کرونا و در زمان برخورد با این بیماران از این شیلدها استفاده کنند. همچنین برخی از افراد در این شرایط مجبور به تردد و انجام فعالیت شغلی هستند. مانند صندوقدارهای فروشگاه‌ها، سوپر مارکت‌ها، پرسنل داروخانه‌ها و... که این‌ افراد نیز باید از این شیلدها استفاده کنند.

موذن بیان کرد: شرکت ما با توجه به شیوع این بیماری، خط تولید خود را که تولید ون‌های بیوپسی تشخیص سرطان بود را متوقف کرد و خط تولید شیلدهای محافظ صورت را راه‌اندازی کرده است. براین اساس، ظرفیت تولید ما روزانه در حدود ۱۰ هزار شیلد است که در سه مدل ارائه می‌شود و هر مدل حالت استریل و غیراستریل دارد.

 وی عنوان کرد: حدود ۲۰ هزار از این نوع شیلدها را به صورت خیریه در اختیار مراکز درمانی قرار داده‌ایم. شیلدهای محافظ صورت در حال تولید، کلیه مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، دانشگاه علوم‌ پزشکی و اداره کل تجهیزات پزشکی را داراست و در یک محیط کاملا بهداشتی تولید می‌شود و همچنین استاندارد بین اللملی ایزو ۱۳۴۸۵ برای شرایط تولید و مدیریت کیفیت را دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، این مدیر تولید شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان تصریح کرد: برای راه‌اندازی این خط تولید، نزدیک ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم و تعداد ۴۰ نفر نیرو در سه شیفت فعالیت می‌کنند که کلیه سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این خط تولید، شخصی بوده است. راه‌اندازی این خط تولید از دوم فروردین ماه و با تعطیلی ارگان‌ها و مراکز دولتی همراه بود و ما در تامین مواد اولیه مشکلات بسیاری داشتیم و حتی به خاطر قرنطینه، امکان ارسال بار از تهران وجود نداشت، اما تمام سختی‌ها را تحمل کردیم و خوشبختانه امروز توانسته‌ایم نیاز مراکز درمانی را در این خصوص تأمین کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.