مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:خسارت ریالی که تاکنون در پی شیوع کرونا به ما اعلام شده، حدود ۴۲ میلیارد تومان بوده که این خسارات عمدتا ناشی از عدم فروش اجناس است.

خسارت‌ به ۱۵۰ گلخانه خراسان رضوی در پی شیوع کرونا

به گزارش قدس آنلاین، هاشم نقیبی در خصوص خسارات وارده به گلخانه‌های استان پس از شیوع کرونا اظهار کرد: طبق آخرین گزارشات تاکنون ۱۵۰ واحد گلخانه به ما گزارش خسارت داده‌اند که عمده خسارت‌ها مربوط به تولیدکنندگان گل شاخه بریده، زینتی، گیاهان فصل نشایی و گلدان‌های آپارتمانی بوده که عمده فروش آنان در اسفند و فروردین است.
وی افزود: همچنین اسفند ماه امسال با ایام شعبانیه مصادف بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی مراسمات تعطیل شد. خسارت ریالی که تاکنون به ما اعلام شده، حدود ۴۲ میلیارد تومان بوده  که این خسازت عمدتا  ناشی از عدم فروش اجناس است.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: علاوه بر این بیکاری کارگران فصلی،  روزانه و محدودیت در ایاب و ذهاب از دیگر خسارات‌های وارده بر این بخش است. در استان  حدود ۲۰ هکتار سطح زیرکشت گلخانه‌های گیاهان دارویی و آلوورا است که عموما محصولات آنان نیاز به فرآوری دارد اما به دلیل مشکلات و محدودیت‌های حمل‌ونقل دچار خسارت‌هایی شدند و بازار خود را از دست داده‌اند.
نقیبی در خصوص خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر خاطرنشان کرد: در پی بارش‌های اخیر تنها گلخانه‌های ما در شهرستان فریمان دچار خسارت شده‌اند و ۱۸ هکتار گلخانه که عمدتا از نوع سبزی و صیفی بوده‌اند، به دلیل سیل خسارت دیده‌ و سازه‌های آنان تخریب شده است.


منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.