عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شیوع کرونا در خانه ماندن و خود قرنطینگی برای بیماران کلیوی و دیالیزی به دلیل ضعف در سیستم ایمنی ضروری است.

بیماران کلیوی سیستم ایمنی ضعیف تری در مقابله با کرونا دارند

به گزارش قدس آنلاین، رضا مهدوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه عفونت‌های ویروسی موجب التهاب سلول‌های کلیه و افزایش کراتینه می‌شود، گفت: افرادی که به عفونت ویروسی مانند کرونا مبتلا می‌شوند باید در روند درمان، کلیه‌های آن‌ها هم  مورد بررسی قرار گیرد.
او افزود: افراد همودیالیز سیستم دفاعی ضعیفی دارند بنابراین باید هنگام مراجعه به دیالیز نکات بهداشتی را رعایت نمایند که خوشبختانه این محیط‌ها به منظور پیشگیری از انتقال بیماری ضدعفونی می‌شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه تمام افراد به ویژه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و دیالیزی‌ها در قرنطینه خانگی باید به سر ببرند، ادامه داد: افرادی که پیوند کلیه انجام داده اند هم باید مراقبت بیشتری نسبت به سایرین از خود داشته باشند.

مهدوی با اشاره به اینکه افراد سالم برای خرید مایحتاج ضروری بیرون از منزل بروند و مواد خریداری شده را ضدعفونی کرده و بعد به محیط منزل بیاورند، بیان کرد: فردی که علائم سرماخوردگی دارد باید از سایرین جدا شود و در اتاق جداگانه‌ای استراحت کند.
او  تصریح کرد: اگر خود فرد بیمار دارای علائم سرماخوردگی شد قبل از خروج از منزل با متخصص داخلی تماس بگیرد که اگر نیاز بود به مرکز درمانی مراجعه نماید.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.