خراسان شمالی- مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از کاهش ۱۱/۷۱ درصدی داوطلبان اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان خبر داد.

مراجعان اهدای خون در استان ۱۲درصد کاهش یافت

دکتر حسین زارع در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: از ابتدای اسفند ماه تا کنون  تعداد چهار هزار و ۱۷۵ نفر داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت وسیارخونگیری استان  مراجعه داشته اند که ازاین تعداد سه هزار و ۴۴۴ نفرموفق به اهدای خون شدند.

وی افزود:در مدت یاد شده همچنین، ۳/۲ درصد رشد در میزان اهدا خون و ۶۸/۱۸ درصد رشد در اهدا بانوان و ۷/۶۲درصد کاهش در اهدای مستمر دیده می شود. 

وی به آمار سال ۹۸ اشاره کرد وگفت: طی سال ۹۸  تعداد ۲۵ هزار و ۲۷۱ نفرداوطلب اهدای خون به مراکز ثابت وسیارخونگیری استان  مراجعه داشته اند که ازاین تعداد ۱۹ هزار و ۹۷نفرموفق به اهدای خون شدند.

دکتر زارع از هم استانی های عزیز خواست که هم چون گذشته یاری رسان انتقال خون استان  در تامین خون سالم و مورد نیاز بیماران باشند.

وی افزود: با توجه به از سرگیری اعمال جراحی در مراکز درمانی به طبع نیاز به خون و فراورده های خونی بالا خواهد رفت که  مشارکت بیشتر عموم مردم بویژه جوانان می تواند پشت گرمی ما باشد .

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان شمالی گفت: طرح واکسیناسیون اهداکنندگان با گروه سن ۳۰تا ۶۰ سال هم چنان ادامه دارد و اهداکنندگان می توانند  به دفتر جذب  انتقال خون بجنورد و شیروان  مراجعه کنند .

وی خاطر نشان کرد:  مردم برای کارهای ضروری از خانه خارج شوند و اهدای خون جزء کارهای ضروری  خود قرار دهند چون نیاز به خون و فراورده های خونی همیشگی است.

دکتر زارع افزود: برای رفاه حال روزه داران مرکز خونگیری بجنورد علاوه بر نوبت صبح، بعد افطار ۲۱ تا ۲۳ (از شنبه تا چهارشنبه) فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.