رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی بازگشت آمریکا به برجام در جلسه این هفته این کمیسیون خبر داد.

بررسی بازگشت آمریکا به برجام در کمیسیون امنیت مجلس/گزینه‌های زیادی برای زیر بر جام زدن داریم

قدس آنلاین: حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،با اشاره به احتمال بازگشت آمریکا به برجام، گفت: در جلسه هفته جاری کمیسیون با دعوت از مسئولان ذی ربط این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا هر جنایت،خباثتی که علیه ملت ایران از دستش بربیایید انجام می دهد،ادامه داد:سردمداران کاخ سفید اگر ببینند در برجام ماندن یا خروج از آن می تواند اهداف شوم آنها را محقق کند و فشار را بر مردم ایران افزایش دهد حتما اقدام عملی در این زمینه انجام می دهند.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید براینکه بازگشت به برجام از سوی آمریکایی ها یعنی پذیرش برجام،عنوان کرد: نمی توانند بازگشت به برجام داشته باشند اما مفاد آن را اجرا نکنند، اگر آنها به برجام بازگردند باید تمام تحریم های که اجرا کرده اند را لغو کنند و محتوای برجام که یکی از  آن این است که تحریم خرید و فروش تسلیحاتی از سوی ایران که در مهرماه به اتمام می رسد را اجرایی کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی زمانی می پذیرد که آمریکا به برجام بازگردد که محتوای این قرارداد بین المللی از سوی کاخ سفید و اروپایی ها اجرا شود.

ذوالنوری با تاکید براینکه در مسئله بازگشت  احتمالی آمریکا به برجام مجلس در کنار دولت است، اضافه کرد:قطعا مجلس به دولت در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی در برجام کمک خواهد کرد و مانع از این خواهد شد که آمریکا با زیاده خواهی فشاری بر ملت و دولت وارد کند.

وی با بیان اینکه ایران گزینه های زیادی در برابر بازگشت احتمالی آمریکا به برجام برای فعال کردن مکانیزم ماشه دارد، اضافه کرد:اگر آمریکا و اروپا  تعهدات برجامی خود را انجام دهند قطعا ایران نیز به تعهدات خود به مانند گذشته پایبند خواهد ماند اما اگر عکس این قضیه رخ دهد، ایران نشان داده که گزینه های روی میز دارد که می‌تواند زیر میز برجام بزند.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه علیرغم کاهش تعهدات برجامی که تاکنون انجام شده و گام های نیز در این زمینه برداشته شده همچنان مواردی باقی مانده که می توان در صورت بد عهدی طرف های غربی برجام آنها را انجام داد، افزود: یکی از این موارد اجرا نکردن پروتکل الحاقی و تجدد نظر در همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه یکی از گزینه های ایران در برابر بدعهدی های طرف غربی برجام خروج از "ان پی تی" است، اظهار داشت:ایران هیچ گاه مشتاق نبوده که از ان پی تی خارج شود مگر اینکه ناچار شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.