مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از دسترسی تمام مدارس به اینترنت تا پایان خرداد خبر داد و گفت: اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز برگزاری امتحانات در مدرسه را به آموزش و پرورش داد امتحانات به صورت حضوری در نیمه اول خرداد برگزار می‌شود.

مدارس خراسان رضوی تا پایان خرداد به اینترنت مجهز می‌شود/ مجوز برگزاری حضوری امتحانات در دست ستاد کرونا

به گزارش قدس آنلاین، قاسم‌علی خدابنده در جلسه ویدئو کنفرانس خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا جهت جلوگیری از انتشار این ویروس مدارس تعطیل شد و همکاران ما با زحمات شبانه‌روزی آموزش را به سمت آموزش مجازی بردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه با بیان اینکه همکاران ما در این شرایط بسیار بیشتر از ایام عادی که در سرکلاس‌های درس حاضر می‌شدند متحمل زحمت شدند عنوان کرد: حال و هوای هفته معلم در امسال نسبت به سال‌های قبل متفاوت است.

وی در خصوص شبکه شاد گفت: بسیاری از همکاران و دانش‌آموزان در این شبکه عضو شدند ارتباط آموزشی و تعاملی بین دانش آموز و معلم به خوبی در جریان است.

خدابنده در ادامه سخنانش به مشکلات سامانه شاد اشاره کرد و افزود: همکاران ما در ستاد و در وزارت آموزش و پرورش و در اداره کل آموزش و پرورش استان در پی رفع این مشکلات هستند و از آغازین روزهای شروع به کار اپلیکیشن شاد بسیاری از نواقص آن به مرور مرتفع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص نگرانی خانواده‌های دانش‌آموزان در مورد خرید اینترنت بیان کرد: وزارت آموزش وپرورش پیگیر است تا اینترنت رایگان برای تمام معلمان و آن دسته از دانش آموزانی که صرفا از اپلیکیشن شاد استفاده می‌کنند، فراهم آورد.

۲ هزار مدرسه در خراسان رضوی اینترنت نداشتند

وی ادامه داد: در برخی از نقاط استان به علت اینکه زیرساخت‌های لازم وجود نداشت دسترسی به اینترنت با مشکل روبه‌رو بود و از حدود ۱۰ هزار آموزشگاه ما در سطح استان حدود دو هزار مدرسه به اینترنت دسترسی نداشتند.

خدابنده تصریح کرد: در تعاملاتی که با اداره کل فناوری استانداری خراسان رضوی و اداره مخابرات استان انجام شد لیست و اسامی این دو هزار مدرسه به این دو ارگان اعلام شد و براساس تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شد بنا است که امکان دسترسی معلمان و دانش‌آموزان در این مدارس فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه این دسترسی در سه فاز انجام شد خاطرنشان کرد: در هر مرحله حدود ۷۰۰ مدرسه به اینترنت متصل شدند به طوری‌که در ابتدای فروردین ماه فاز اول به بهره‌برداری رسید و امکان دستیابی دانش‌آموزان به اینترنت فراهم شد.

وی افزود: در پایان اردیبهشت ماه و خرداد ماه قرار است دو فاز دیگر تکمیل شود و برای این دو هزار مدرسه امکان دستیابی به اینترنت به طور کامل فراهم شود.

خدابنده گفت: با توجه به اینکه این مدارس معمولا در مناطق روستایی و کم جمعیت واقع شده‌اند اگر اینترنت برای آن دسته از مدارس فراهم شود امکان دسترسی منازل اطراف نیز به اینترنت فراهم خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی ما در این دو هزار مدرسه شاید به حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار دانش‌آموز برسد، بیان کرد: بیشتر این مدارس چند پایه هستند و ما خودمان را موظف و مکلف می‌دانیم که امکان دسترسی به آموزش مجازی را برای آنها فراهم کنیم.

وی با اشاره به عدم دسترسی برخی از دانش‌آموزان به گوشی هوشمند اضافه کرد: ما پیگیر این موضوع نیز هستیم تا از طریق منابع داخلی آموزش و پرورش و هم از طریق شرکت‌ها، موسسات و خیرین بخشی از مشکلات را رفع کنیم.

خدابنده ادامه داد: کار بسیار بزرگی در اپلیکیشن شاد صورت گرفته امیدواریم این فرصت آموزش در ایام دیگر سال هم در اختیار دانش‌ آموزان قرار بگیرد و ارتباط بین معلم و دانش‌آموزان کلاس خودش و ارتباط بین مدیر و دانش‌آموزان از طریق این سامانه ادامه یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از فعالیت ۸ تا ۱۰ ساعته معلمان در اپلیکیشن شاد جهت آموزش به دانش‌آموزان خبر داد.

ارزشیابی در مقطع ابتدایی کیفی و توصیفی است

وی با بیان اینکه ارزشیابی در مقطع ابتدایی کیفی و توصیفی است، یادآور شد: آموزش مجازی از طریق اپلیکیشن شاد تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و بعد از اردیبهشت و در اوایل خردادماه معلمان بر اساس شناختی که از دانش‌آموزان خود در طول سال تحصیلی تا ابتدای اسفندماه که در کلاس‌های درس حاضر بودند و بعد از آن از طریق شناختی که در آموزش‌های مجازی به دست آوردند وضعیت ارزشیابی کیفی و توصیفی را مشخص می‌کنند.

مجوز برگزاری امتحانات پایه متوسطه در دست ستاد کرونا

خدابنده ادامه داد: در خصوص ارزشیابی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم در دروس غیر نهایی اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز برگزاری امتحانات در مدرسه را به آموزش و پرورش داد این امتحانات به صورت حضوری در نیمه اول خرداد ماه برگزار خواهد شد و اگر امکان برگزاری کلاس‌های حضوری در مدرسه برای دانش آموزان فراهم نشد به طور قطع این آزمون‌ها به شکل غیر حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص برگزاری امتحانات پایه دوازدهم بیان کرد: در این پایه امتحانات به صورت حضوری از ۱۷ خرداد ماه در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کنکور سراسری هم با توافقی که با آموزش و پرورش و سازمان سنجش انجام شده است سه هفته بعد از پایان امتحانات خرداد ماه مدارس برگزار می‌شود.

خدابنده در خصوص نیروهای خرید خدمات آموزشی توصیح داد: در تفاهم نامه و قراردادی که آموزش و پرورش با موسسان در ابتدای سال تحصیلی منعقد شد؛ موسسان تعهد دادند حداقل ۶ ماه حقوق را خودشان باید پرداخت کنند و منتظر پرداخت دولت نباشند اما در عین حال ما در خراسان رضوی از شروع مهرماه تاکنون سه ماه حقوق و پنج ماه بیمه را از محل منابع استانی پرداخت کرده‌ایم و پیگیر هستیم که سه ماهه باقی‌مانده حقوق تا پایان سال ۹۸ و همچنین حقوق و بیمه دو تا سه ماه باقی‌مانده را جهت اینکه موسسان به جریمه نخورند آن مبالغ را هم پرداخت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش هم درخواست تنخواه جهت پرداخت حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی به خزانه کشور داده است امیدواریم در همین اردیبهشت ماه مبالغی را بابت حقوق و بیمه این نیروها واریز کنیم.

وی در خصوص شهریه مدارس غیر دولتی تصریح کرد: بخشی از این شهریه تحت عنوان شهریه آموزشی پرداخت شده در حال حاضر امکان استرداد و عودت آن به خانواده‌ها وجود ندارد و برای بخشی از شهریه که به عنوان فوق برنامه آموزشی و ورزشی و اردوها از خانواده‌ها گرفته شده است با توجه به اینکه این خدمات ارائه نشده امکان برگشت این مقدار از شهریه وجود دارد اما شهریه آموزشی با توجه به اینکه بسیاری از مدارس کلاس‌ها را به صورت آموزش مجازی برگزار می‌کنند از همین رو معلمان شاغل در این مدارس باید به حق‌وحقوق خود برسند.

خدابنده تاکید کرد: در این خصوص باید به یک وحدت رویه برسیم و تا قبل از پایان سال تحصیلی امکان اینکه در خصوص شهریه مدارس غیر دولتی اظهار نظر کنیم وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص نیروهای بازنشسته در خراسان رضوی بیان کرد: در سال تحصیلی ۹۹ برای حدود هفت هزار و ۲۰۰ نفر از همکاران ما شرایط بازنشستگی فراهم است اما درخواست ما از این نیروها این است که مساعدت کنند و استمرار خدمت پر کنند تا یک بخش از مشکلات ما را برای سال تحصیلی آتی با این استمرار خدمت خود کاهش دهند.

وی با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش خراسان رضوی حدود ۱۹ هزار نفر نیروی آموزشی برای سال تحصیلی آینده کم داریم، عنوان کرد: به هر میزان که نیروهای بازنشسته استمرار خدمت بدهند از عدد کمبود نیروی آموزشی ما کاسته خواهد شد و مابقی این کمبود را از طریق نیروهای خرید خدمات، نیروهای حق‌التدریس، برون سپاری آموزش و اضافه‌کاری همکاران شاغل و بازنشسته پوشش خواهیم داد.

خدابنده در خصوص رعایت نکات بهداشتی و پیش‌بینی تمهیدات لازم برای سال تحصیلی جدید جهت پیشگیری از شیوع کرونا بیان کرد: در این رابطه تمهیدات خوبی پیش‌بینی شده و سرانه بهداشتی مناسبی را برای مدارس فراهم کردیم و وزارت آموزش وپرورش مبالغی را در اختیار ما قرار داده است که به حساب مدارس واریز می‌شود در صورتی‌که مدارس در زمانی آغاز شود که نیاز به ضد عفونی مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

خدابنده: پیگیر موضوع هم‌سان سازی حقوق بازنشستگان هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص افزایش حقوق نیروهای بازنشسته آموزش و پرورش گفت: این مورد تابع دستورالعمل‌های خاص خود است و باید از طریق شورای حقوق و دستمزد و هم مصوبات مجلس شورای اسلامی و یا مصوبه هیأت دولت ناظر بر افزایش حقوق بازنشستگان باشد، سازمان برنامه و بودجه و سازمان صندوق بازنشستگی کشوری باید پیگیر باشند.

وی ادامه داد: نیروهای ما وقتی از آموزش‌وپرورش بازنشسته می‌شوند انگار از آموزش و پرورش خارج می‌شوند و به استخدام سازمان صندوق بازنشستگی کشوری در می‌آیند و هر گونه تغییر و افزایشی در حقوق بازنشستگان از طریق آن صندوق و با مجوز مواردی که گفته شد باید اتفاق بیفتد البته ما پیگیر موضوع هم‌سان سازی حقوق بازنشستگان

 هستیم.

خدابنده در خصوص اشکالات وارد بر شبکه شاد گفت: مشکلاتی در این شبکه برای کلاس‌های چند پایه و یا کلاس‌هایی که چند معلم دارند وجود دارد که در تلاش هستیم این مشکلات برطرف شود.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.