استاندار خراسان رضوی گفت: باید با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، طرح همیاران آب به یک طرح دائمی تبدیل شود تا حداکثر نتیجه از این طرح برای استان حاصل شود.

طرح همیاران آب به یک طرح دائمی تبدیل شود/نظارت بر اجرای طرح بر عهده دانشگاه فردوسی است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه همیاران آب خراسان رضوی  که با هدف بررسی اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سال ۹۸ در محل سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، ضمن تاکید بر مدیریت خردمندانه در استان اظهار کرد: با همین رویکرد نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مرتبط با طرح همیاران آب بر عهده دانشگاه فردوسی مشهد گذاشته شده است.
وی ضمن تشکر از همراهی کشاورزان و تشکل‌های مردم‌نهاد بخش کشاورزی با طرح مذکور، تاکید کرد: طرح همیاران آب باید به یک طرح دائمی تبدیل شده و با توجه به اهمیت موضوع دبیرخانه فعال بوده و با برگزاری جلسات مستمر، نظارت و بازدید میدانی حداکثر نتیجه برای استان حاصل شود.
گفتنی است؛ سند همیاران آب که با همکاری همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و به‌ویژه تشکل‌های قانونی حوزه کشاورزی تهیه شده است، آبان ماه سال گذشته به تصویب کارگروه ملی سازگاری با کم آبی کشور در وزارت نیرو رسید.
بر اساس مفاد این سند، قرار است تا سال ۱۴۰۵ میزان کسری مخازن آب زیر زمینی در خراسان رضوی هر سال کاهش یافته و در افق پیش بینی شده، به صفر برسد.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.