مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۹۷ زن باردار دارای علائم مشکوک به کرونا با اجرای طرح غربالگری مادران باردار در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

مراقبت از ۹۷ مادر باردار با علائم مشکوک به کرونا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: در اجرای طرح غربالگری کرونای مادران باردار، کارشناسان از طریق سامانه ۴۰۳۰ به طور روزانه با آنان تماس گرفته و افراد دارای علامت جهت مشاوره و معاینه رایگان به صورت حضوری دعوت می‌شوند.
دکتر محمد احمدیان افزود: از بین زنان باردار با علائم مشکوک نتیجه آزمایش کرونای ۳۱ نفر مثبت اعلام شده است.
وی ادامه داد: تاکنون افزون بر ۹۸ درصد از مادران باردار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی از نظر بیماری کرونا غربالگری شده‌اند.
وی گفت: غربالگری تلفنی مادران باردار نسبت به بیماری کرونا طی ۲ مرحله همزمان با سراسر کشور از اسفند ماه پارسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
احمدیان افزود: در مرحله اول که از ۱۵ اسفندماه پارسال تا ۲۰ فروردین ماه امسال انجام شد، ۳۶ هزار مادر باردار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با پوشش ۱۰۰ درصدی غربالگری تلفنی شدند.
وی ادامه داد: در مرحله دوم غربالگری کرونای مادران باردار که از ۲۰ فروردین ماه امسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد، ۴۵ هزار مادر باردار در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از  طریق سامانه خود اظهاری و مشاوره تلفنی، شناسایی شده‌اند که ۳۶ هزار نفر از این تعداد موارد قبلی و ۹ هزار نفر هم موارد جدید بوده‌اند.
وی گفت: در مرحله دوم تاکنون ۴۴ هزار و ۳۲۸ نفر از مادران باردار شناسایی شده به صورت تلفنی غربالگری شده‌اند.
سالانه ۱۱۰ هزار زایمان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود که برخی از مادران باردار در مراکز بهداشتی پرونده پزشکی داشته و به طور مستمر تحت مراقبت قرار دارند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزون بر پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری  استان خراسان رضوی را زیرپوشش دارد و بقیه جمعیت استان زیر پوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر خدمات‌رسانی می‌شوند.

براساس آخرین آمار اعلام شده تاکنون ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۵ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۱۵۶ تن رسید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.