مدیر روابط عمومی پردیس سینمایی ویلاژتوریست گفت: در این شرایط طبیعتا سینماهای خصوصی فشار بیشتری را تحمل می‌کنند؛ به همین دلیل ما انتظار داریم سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سینماهای خصوصی حمایت کنند.

سینماهای خصوصی در شرایط کرونا فشار بیشتری را تحمل می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، حامد سمرقندی در خصوص وضعیت سینماها در پی شیوع ویروس کرونا، اظهارکرد: جلوگیری از تجمع مردم در مکان‌های عمومی مختلف، به دلیل شیوع ویروس کرونا، باعث تعطیلی بسیاری از مکان‌های عمومی شده‌است؛ به طوری که مساجد نیز بسته شده و فعالیتی ندارند، سینما نیز به تبع آن‌ها در اولین مراحل تعطیل اعلام شد.

وی ادامه داد: اما انتظار داریم که سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سینماها و به ویژه سینماهای خصوصی در شهرستان‌ها حمایت کرده و به آن‌ها کمک کنند. متأسفانه تا کنون ما مجبور به تعدیل بسیاری از نیروهایمان شده‌ایم.

مدیر روابط عمومی پردیس سینمایی ویلاژتوریست بیان کرد: در حال حاضر اعلام کرده‌اند، هر سینماداری که تمایل به بازگشایی سینمای خود دارد، می‌تواند با رعایت پروتکل‌ها و شرایط خاصی فعالیت خود را آغاز کند؛ اما با توجه به شرایط فعلی و مشخص نبودن وضعیت اکران فیلم‌ها به دلیل رواج اکران‌های مجازی و اینترنتی، قطعا سینماها فعالیت خود را آغاز نخواهند کرد.

سمرقندی اضافه کرد: در این شرایط طبیعتاَ سینماهای خصوصی فشار بیشتری را تحمل می‌کنند؛ همچنین بازگشایی سینماها با محدودیت‌های اعلام شده، برای سینماهای خصوصی توجیه اقتصادی ندارد؛ زیرا گاهی هزینه نیروها و خدمات روزانه مانند نظافت، با درآمد حاصل از فروش برابر بوده و گاهی بیشتر از آن نیز خواهدشد؛ بنابراین سینما دچار ضرر و زیان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به علاوه مردم نیز در این شرایط و با این محدودیت‌ها در سینماها حضور پیدا نخواهند کرد. به نظر من مردم دو دسته هستند، دسته اول افرادی که کرونا را جدی گرفته‌اند و به همین دلیل به مکان‌های عمومی مانند سینما نخواهند آمد و دسته دوم افرادی هستند که کرونا را جدی نگرفته‌اند؛ اما آن‌ها نیز با این شرایط و محدودیت‌ها به سینما نمی‌آیند.

مدیر روابط عمومی پردیس سینمایی ویلاژتوریست افزود: نگرانی من در خصوص افرادی است که کارمند سینما بوده‌اند و شغل آن‌ها فقط مربوط به سینما بوده و مهارت و تخصص آن‌ها در شغل‌های دیگر کارایی خاصی ندارد؛ مانند افرادی که در اتاق فرمان سینما (آپارات) مشغول به کار بوده‌اند و در حال حاضر کار آن‌ها به صورت دیجیتال انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.