خوزستان_استاندار خوزستان بر آهک پاشی و لایروبی جوهای روباز با هدف پیشگیری از شیوع التور در شهرها و روستاهای سطح استان تاکید کرد.

بهداشت جامعه را باید جدی گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی استانداری خوزستان؛ نشست شورای سلامت استان  به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست با اشاره به خطر شیوع بیماری التور گفت: اداره کل امور اجتماعی همچنین اداره کل امور شهری به فرمانداران و شهرداری ها و اداره کل امور روستایی به بخشداری ها جهت لایروبی و آهک پاشی جوهای روباز ابلاغ نمایند که سریعا و با جدیت شروع شود.

وی افزود: به هیچ عنوان پذیرفته نیست که ما در این وضعیت اپیدمی کرونا با شیوع بیماری هایی همچون التور مواجه شویم که این امر کار ما را سخت تر می کند از این بابت ادارات مرتبط در حوزه ستادی استانداری خوزستان باید به صورت جدی بر روند کار نظارت داشته و با تشکیل اکیپ هایی نسبت به این اقدامات بازدید های میدانی داشته باشند و مناطق درگیر برای لایروبی و آهک پاشی اولویت بندی شوند.

شریعتی تاکید کرد: مدیران بهداشت و درمان نیز گزارشی از شهرستان ها و بخش های مختلف تهیه نمایند تا مشخص شود در کدام شهرها و روستاها عملکرد شایسته و مطلوبتری انجام شده است و کدام مناطق نیز در اجرای دستورالعمل ها ضعف نشان داده اند تا بتوان شرایط را رصد کرد و نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

رئیس شورای سلامت استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بخش آب و فاضلاب نیز در خصوص شاخص کلر معاونت بهداشت به صورت مداوم رصد  کند زیرا  امسال با توجه به اینکه با بیماری کرونا مواجه هستیم در صورت بروز بحرانی دیگر در بخش سلامت با شرایط سخت و مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

استاندار خوزستان در خصوص طرح آبرسانی به غیزانیه اهواز توضیح داد: برای تامین ۲۴ ساعته آب آشامیدنی غیزانیه حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است که تا ۴۵ روز آینده به بهره برداری میرسد و این بخش که دارای گسترده وسیعی بوده و در نزدیکی اهواز واقع است پس از ۴۰ سال از آب آشامیدنی پایدار بهره مند خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: در رابطه با شهرک سلامت معاونت اقتصادی با شهرداری هماهنگی لازم را داشته باشد تا این طرح بدون موازی کاری پیش رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.