معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از بازگشت ۱۰۵۰ زائر بحرینی به کشورشان خبرداد.

زائران بحرینی از مشهد به کشورشان بازگشتند

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق براتی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العالم اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته شیوع کرونا در مشهد و در بسیاری از کشورها باعث شد مقرراتی در ورود و خروج زائران و مسافران در مرزها ایجاد شود، لذا تصمیم گرفته شد بر اساس پروتکل های خاص اقدامات لازم در خصوص این دسته از زائران صورت گیرد.
وی افزود: بررسی زائران غیر ایرانی که به ایران آمده بودند، در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد برای بازگشت حدود ۱۲۰۰ زائر بحرینی به کشورشان اقدامات لازم صورت گیرد.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: هماهنگی لازم برای اسکان این افراد به صورت متمرکز با نمایندگی وزارت امور خارجه در استان صورت گرفت و زائران بحرینی در ۹ واحد اقامتی اسکان یافتند.
براتی بیان کرد: همچنین با هماهنگی انجام شده، نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد پایش، معاینات پزشکی و غربالگری روزانه را برای این زائران انجام دادند.
وی عنوان کرد: علی‌رغم تعطیلی هتل‌های مشهد، در ایام شیوع کرونا این واحدهای اقامتی به نحو مطلوبی با حمایت خیرین و دستگاه های متولی از زائران بحرینی پذیرایی نمودند .
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی درباره برنامه بازگشت زائران بحرینی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۲۰۰ زائر بحرینی مستقر در مشهد تاکنون ۱۰۵۰ نفر به کشورشان بازگشتند و مابقی حداکثر تا اواسط هفته آینده به کشورشان باز خواهند گشت.
براتی یادآور شد: با توجه به اینکه مدت زمان بازگشت زائران غیر ایرانی بعلت برخی ناهماهنگی‌ها در کشورهای این زائران در مشهد طولانی شد، اما در این مدت به نحو مطلوبی از زائران و میهمانان حضرت رضا(ع) پذیرایی صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی نیز همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته است، تصریح کرد: همه دست‌اندرکاران اعم از وزارت امور خارجه و نمایندگی این وزارتخانه در استان، آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل میراث فرهنگی همکاری خوبی در خصوص رسیدگی به وضعیت این زائران داشتند.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با تقدیر از همکاری جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خاطرنشان کرد: در ایام کرونا هتلداران دچار خسارت‌های زیادی شدند اما در این ایام همکاری مناسبی با سیاست های ابلاغی داشتند و اعلام کردند، میزبانی از زائران امام رضا(ع) برای هتلداران استان مایه مباهات است و در شرایطی که هتل‌های استان تعطیل هستند و پذیرش مسافر ندارند، این هتل‌ها فقط به خاطر میزبانی از زائران خارجی فعال بودند.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.