مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی از کاهش ۶۱ درصدی آمار طلاق در خراسان رضوی طی فروردین ماه امسال خبر داد.

آمار طلاق خراسان رضوی در فروردین ماه امسال ۶۱ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسن بهادر  با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور ثبت سریع، آسان و مطمئن وقایع ازدواج در دفاتر رسمی ازدواج اظهار داشت: سال گذشته استان خراسان رضوی در تعداد وقایع ازدواج با ثبت ۴۹ هزار و ۳۴۸ ازدواج از ۵۴۱ هزار و ۲۶۵ ازدواج ثبت شده در کشور علاوه بر اختصاص ۹.۱۱ درصد ازدواج‌های کل کشور،  موفق به کسب جایگاه دوم کشور پس از تهران در ثبت ازدواج شده که نشان از موفق بودن اقدامات انجام شده به منظور فراهم نمودن شرایط ازدواج آسان برای جوانان و ایجاد آموزش‌های لازم برای تربیت خانواده‌های شاد و پایدار در استان است.

بهادر خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ثبت ازدواج برای طرفین و صحت سنجی اطلاعات زوج و زوجه در دفاتر رسمی ازدواج که به عنوان مرجع ثبت رسمی ازدواج فعالیت می‌نماید، ارتباط برخط با پایگاه اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی به منظور کنترل صحت اطلاعات اشخاص سند و همچنین ارتباط برخط با پایگاه اطلاعات بخشنامه‌های ثبتی جهت کنترل مواردی از جمله محجوربودن فرد و یا اسناد و مدارک هویتی فاقد اعتبار در فرآیند ثبت واقعه ازدواج از طریق سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به طلاق‌های ثبت شده در استان افزود: متاسفانه در سال گذشته ۱۸ هزار و ۸۰۶ واقعه طلاق نیز در دفاتر رسمی طلاق استان به وقوع پیوسته که حدود ۱۰ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده در کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی بیان کرد: پس از مشهد با ۲۳ هزار و ۹۷۷ واقعه ازدواج و ۱۰ هزار و ۷۹۷ طلاق ثبت شده در سال گذشته شهرستان‌های نیشابور، تربت جام  و تربت حیدریه به ترتیب با ۳۷۲۰ و ۲۵۰۲ و ۲۱۷۱ ازدواج و نیشابور، تربت حیدریه و سبزوار با ۱۵۳۳ و ۸۱۵ و ۷۷۱ طلاق بیشترین میزان ازدواج و طلاق ثبت شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

بهادر به میزان ازدواج و طلاق های ثبت شده در ابتدای سال جاری نیز اشاره و گفت: در فروردین ماه سال جاری با ثبت ۴۲۵ واقعه طلاق شاهد کاهش ۶۱.۵ درصدی این اتفاق نامیمون در استان بوده‌ایم که  از این میزان شهرستان مشهد با ۲۲۹ طلاق و پس از آن شهرستان‌های  نیشابور، تربت‌حیدریه و سبزوار دارای بیشترین آمار طلاق در فروردین ماه امسال بوده و خوشبختانه در شهرستان‌های مه ولات و بجستان هیچ طلاقی به ثبت نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت ۲ هزار و ۷۵۷ واقعه ازدواج نیز در استان به ثبت رسیده که پس از مشهد با ۱۰۷۸ ازدواج شهرستان‌های نیشابور، سبزوار و قوچان بیشترین میزان ازدواج را داشته‌اند.

بهادر تاکید کرد: در استان خراسان رضوی ۲۲۰ دفتر رسمی ازدواج و ۱۱۰ دفتر رسمی طلاق وجود دارند که به عنوان مرجع ثبت رسمی ازدواج و طلاق فعالیت می‌کنند.

منبع:تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.