عضو شورای اسلامی گناباد گفت: کاهش مشکلات زمین و مسکن در این شهرستان نیازمند هم افزایی همه بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رفع مشکل مسکن در گناباد نیازمند هم افزایی همه بخش‌هاست

به گزارش قدس آنلاین، هادی رفیع اظهار کرد: کاهش مسائل و تنگناهای زمین و مسکن در گناباد تنها وظیفه شورای اسلامی و شهرداری نیست بلکه همه متولیان ذیربط باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند.

وی ادامه داد: در حالی که شورای اسلامی گناباد وظیفه‌ای برای تامین مسکن جوانان ندارد ولی همواره با دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله اداره راه و شهرسازی در این زمینه همکاری داشته است.

وی گفت: شهروندان گنابادی در سال ۹۶ بابت عوارض ساختمانی ۱۹ میلیارد ریال پرداخت کردند و ۱۴ درصد بودجه شهرداری را دولت پرداخت کرد.

رفیع افزود: میزان عوارض پرداختی توسط مردم گناباد طی سال گذشته به ۲۸ میلیارد ریال افزایش یافت و کمک‌های دولتی ۱۰ درصد بودجه شهرداری را به خود اختصاص داد.

رییس شورای اسلامی گناباد نیز با بیان اینکه کمبود زمین و وجود زمین‌های کشاورزی بسیار بر دامنه مشکلات مسکن در این شهر افزوده است گفت: جلسه ویژه کمیسیون ماده پنج استان خراسان رضوی مختص تغییر کاربری‌های زمین در گناباد طی آینده نزدیک برگزار شده و این تنگناها را بررسی خواهد کرد.  

سید حسین پورهاشمی افزود: برای همه نقاط شهر گناباد طرح‌های توسعه و آبادانی شهری در نظر گرفته شده و از ظرفیت آستان قدس رضوی نیز برای رشد و توسعه این شهر استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: میزان اعتبارات شهرداری گناباد از ۱۴۵ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ به ۱۸۵ میلیارد ریال در سال گذشته افزایش یافت که ۲۳۰ میلیارد ریال و بیشتر ار میزان مصوب محقق شد.

وی گفت: بودجه شهرداری گناباد در سال جاری نیز به ۲۹۵ میلیارد ریال افزایش یافت.

رییس شورای اسلامی گناباد افزود: وجود کشتارگاه دام در بافت مسکونی از ۳۰ سال گذشته یکی از مشکلات مهم شهروندان است و با تکمیل ساختمان جدید کشتارگاه طی دو ماه آینده ، کشتارگاه فعلی به خارج شهر انتقال می‌یابد.

وی با اشاره به ساخت ۱۵ ایستگاه برداشت آب در گناباد اظهار داشت: ۳۰ میلیارد ریال تاکنون برای احداث این جایگاه‌ها هزینه شده است.

از مجموع پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت شهرستان گناباد، هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به محدوده مرکزی این شهر است.

۴۵ هزار نفر از جمعیت گناباد در شهر و بقیه در بخش‌های کاخک و بیدخت و ۱۱۲ روستای این شهرستان ساکن هستند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.