گیلان- استاندار گیلان با تقدیر از معلمان برتر به ویژه معلم وظیفه شناس آستارایی، تلاش های آنان در ماه های اخیر و تعطیلات اجباری کرونایی در کشور برای جلوگیری از به وجود آمدن وقفه در فرآیند آموزش را ستودنی خواند و گفت: آموزگاران با وجدان کاری ، عشق و ایثار، همچون کادر فداکار درمانی و پزشکی کشور، در حوزه آموزشی، جهاد کردند.

معلمان در شرایط کرونایی جهاد کردند

  به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک صمیمانه مناسبت خجسته هفته بزرگداشت مقام معلم به جامعه فرهنگی استان افزود: دوازدهم اردیبهشت ماه و روز بزرگداشت مقام عالی و شامخ معلم، از آنجایی دارای اهمیت است که در فرهنگ ما معلمی را شغل انبیاء الهی و معلم را ، روشنگر نسل ها می دانیم.

وی  به نقش‌آفرینی آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهادی که مسئولیت دارد تا نسلی توانمند در فرآیند عمومی توسعه کشور تربیت کند، اشاره و اضافه کرد: آموزش و پرورش را کانون تربیت سرمایه های انسانی می دانم و تجربه های تاریخی همه ممالک پیشرفته و کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که از سرمایه انسانی مناسبی برخوردار بوده اند.

زارع توسعه علمی را اولویت توسعه ایران عنوان و با بیان اینکه بیشترین تمرکز نیز بر توسعه آموزش‌ و پرورش است، بیان کرد: هزینه‌ کردن در این بخش را سرمایه‌گذاری می دانیم چراکه مهمترین ارزش افزوده حاصل از این سرمایه گذاری، پرورش استعدادهای خلاق و پیش‌برنده امور توسعه کشور است؛ به همین جهت سرمایه انسانی هیچ بدیل دیگری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عصر کنونی، عصر دانایی است و لازم است فرزندان این سرزمین متناسب با تغییرات سریع جهانی، مهارت‌های کافی و بایسته را بیاموزند و این معلمان هستند که می کوشند از عمق جان، دانش آموزانی پرسشگر، خلاق و مشارکت‌جو تربیت کنند.

وی بر ضرورت توجه به نبوغ دانش آموزان در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آماده‌سازی آنان برای فعالیت‌های کارآفرینی و غیرنظری تأکید و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی به ویژه صمت، شرکت‌ شهرک‌های صنعتی و فرمانداران خصوصاً در ایام تابستان با موضوع کارآموزی و کارورزی از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

وی ضمن قدردانی از همکاری صدا و سیمای مرکز استان در خصوص آموزش دانش آموزان در ایام کرونا بر لزوم معرفی دانش‌آموزان نخبه و برجسته در آزمون‌ سراسری کنکور و نیز موضوعات آموزشی، فرهنگی و ورزشی و معلمان برتر از طریق رسانه استانی در طول سال تأکید کرد تا علاوه بر رضایتمندی مردم ، موجب تشویق بیشتر آنان در تکریم این قشر شود.

در پایان این جلسه از هفت معلم برتر و چهره فرهنگی ماندگار استان تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.