۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 703157

روزنامه فرانسوی لوپوئن در مطلبی به بررسی شخصیت «کیم یو جونگ»، خواهر رهبر کره شمالی، پرداخت.

خانم کیم از آقای کیم باهوش‌تر است

قدس آنلاین: به گزارشباشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه فرانسوی لوپوئن در گزارشی تحت عنوان «کیم یو-جونگ خواهر کیم جونگ اون کیست؟» به بررسی شخصیت خواهر رهبر کره شمالی پرداخت.

لوپوئن درباره کیم یو جونگ نوشت: وی نیز همانند کیم جونگ اون در سوئیس بزرگ شده است. کیم یو جونگ در مدرسه لیبرفلد در نزدیکی برن تحصیل و دیپلم خود را در رشته انفورماتیک دریافت کرده است. گفته می‌شود که یوجونگ از برادر بزرگتر خود باهوش‌تر است. پدر، وی را ​ «پرنسس یو جونگ» خطاب می‌کرد.

کیم یو جونگ به عنوان معاون دپارتمان تبلیغات معرفی شد. وی مراسم و رویدادهای بزرگی تدارک دید و به افتخار مارشال جوان (کیم جونگ اون) تجمعاتی برگزار کرد.

کیم یوجونگ در تنظیم سخنرانی‌ها و طرز لباس پوشیدن برادرش مشارکت داشت و دوستی کیم جونگ اون با دنیس رودمن، قهرمان بسکتبال، را رسانه‌ای کرد. به این ترتیب کیم جونگ اون در جایگاه چهره‌ای مردمی قرار گرفت.

در این مدت، «پرنسس» با یکی از مقامات کشور به نام چوئه سونگ که در جمع‌آوری پول برای صندوق شخصی رهبر مشارکت داشت، ازدواج کرد.

لوپوئن در ادامه نوشت: کیم یوجونگ کمی عقب‌تر از برادرش تقریبا در تمامی اقدامات نمایشی برادرش شرکت حضور دارد. از این رو یو جونگ به شخصیتی مبدل شده که نمی‌توان وی را نادیده گرفت، به ویژه در عرصه بین‌المللی.

کیم یو-جونگ در سال ۲۰۱۸ در مراسم افتتاح بازی‌های المپیک زمستانی در پیونگ‌چانگ در کره جنوبی شرکت کرد. این یک سفر تاریخی بود، چرا که بعد از جنگ کره، این اولین باری بود که مقامی از شمال به جنوب پا گذاشته بود. در این سفر یو جونگ با مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار کرد و از طرف برادرش، از وی برای سفر به کره شمالی دعوت کرد.

کیم یو جونگ همچنین در برگزاری دو دیدار کیم جونگ - اون و دونالد ترامپ در سنگاپور و سپس در هانوی ایفای نقش کرد. وی در هر دو دیدار حضور داشت و هیئت کره شمالی را هماهنگ می‌کرد.

یو-جونگ در سال ۲۰۱۷ به دفتر سیاسی پیوست و به این ترتیب به عنوان دومین زن از خاندان خود، به کانون حکومت راه یافت. وی دو سال بعد کنار گذاشته شد. کیم یو جونگ بعدها در جایگاه خود در راس حکومت قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.