اصفهان- صنعت گردشگری در استان اصفهان که مشاغل بسیاری را به‌طور زنجیروار با خود درگیر کرده است و همواره به دلیل استقبال توریست‌های خارجی با تولید ثروت همراه بوده است اما طی دو ماه گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده است.

هتل‌های نصف جهان فعال شد؛ مساجد در انتظار تصمیم‌گیری

قدس آنلاین-گروه استان ها: به‌طورمعمول درحالی‌که از پانزدهم اسفندماه هرسال کمتر مسافری موفق به رزرو هتل برای اقامت نوروزی در این استان می‌شد اما کرونا امسال نه تنها بازار دلالان را جمع کرد بلکه بسیاری از سرمایه گذاران را نیز تا مرز ورشکستگی پیش برد.

درخواست استاندار

هم‌زمان با برداشته شدن محدودیت ترددها از ۲۳ فروردین‌ماه لذا بسیاری از هتلداران به طرق مختلف خواستار بازگشایی مراکز اقامتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدند.

گفتنی است در همین راستا استاندار اصفهان نیز با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بازگشایی هتل‌ها و مراکز گردشگری این خطه را با رعایت تمامی موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی خواستار شد.

عباس رضایی در این نامه خطاب به علی‌اصغر مونسان نوشت: یکی از منابع درآمدی پایدار این شهر جهانی صنایع‌دستی و شهر خلاق جهان، درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری، هتلداری و تولید، فروش و صادرات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است و لذا تعطیلی ناشی از کرونا ضربات جبران‌ناپذیری را بر پیکره این صنعت آسیب‌پذیر وارد کرد.

بازگشایی هتل‌ها

این در حالی است که معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان از آغاز بکار هتل‌های این استان از روز یکشنبه با ۵۰ درصد ظرفیت خبر می‌دهد.

 سید علی صالح درخشان  افزود: فعالیت هتل‌های استان اصفهان با حدود ۵۰ درصد ظرفیت آن‌ها و رعایت همه دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای پیشگیری از بیماری کرونا از پانزدهم اردیبهشت از سر گرفته می‌شود.

اقامت با رعایت موازین بهداشتی

اگرچه بسیاری از مردم هنوز با دیده شک و تردید برای اقامت در هتل‌ها نگاه می‌کنند اما رئیس جامعه هتلداران استان اصفهان می‌گوید: وقتی مسافری اتاقی را تخلیه کرد به مدت حداقل ۲۴ ساعت دیگر در آن اتاق مسافر جدید اقامت نخواهد کرد.

کریم بیگی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی برای کارکنان هتل‌های اصفهان برای پیشگیری از بیماری کرونا برگزارشده می‌افزاید: هتل‌های استان اصفهان دردو ماه گذشته حدود یک‌صد میلیارد تومان ضرر مالی دیدند و ۴۰ درصد کارکنان آن‌ها نیز تعدیل شدند.

تکلیف مساجد چه می‌شود

در همین حال جمعی از فعالان مذهبی اصفهان نیز در واکنش به این موضوع خواستار بازگشایی مساجد و اماکن متبرکه با رعایت موازین بهداشتی شدند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اصفهان در پاسخ به این مطالبه اعلام کرد: وزارت بهداشت درمان مناطق کشور ازنظر خطر ابتلا به کرونا در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز تقسیم‌بندی کرده است لذا تنها مساجدی امکان بازگشایی دارند که در وضعیت سفید قرار داشته باشند.

حجت‌الله غلامی تأکید کرد: پس از مشخص شدن وضعیت شهرستان‌های استان، این مساجد این مناطق با رعایت دستورالعمل ۲۴ ماده‌ای مصوب امروز، مجاز به برگزاری نماز جماعت و سایر برنامه‌های عبادی هستند.

وی ادامه داد: البته لازم است مساجد از هم‌اکنون تمهیدات و زیرساخت‌های لازم را تدارک ببینند تا درزمانی که وضعیت سفید آن شهرستان اعلام شد، آمادگی لازم برای بازگشایی این اماکن وجود داشته باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.