رییس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت:مردم خریدهای خود را از فروشگاه های اینترنتی معتبر انجام دهند و صرفا به خاطر برخی موارد گول زننده، فریب فروشگاه های اینترنتی گمنام و نامعتبر را نخورند .

تخلف محرز دو فروشگاه اینترنتی در مشهد/مردم فریب  فروشگاه های اینترنتی نامعتبر را نخورند

امید جلیلی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: بر اساس بخش نامه های سازمانی تعزیرات حکومتی وهمچنین وظایفی که استانداری بر عهده تعزیرات حکومتی در هر استان درباره افزایش نظارت بر فروشگاه های اینترنتی  گذاشته است ، نظارت بر این فروشگاه ها از چند روز قبل در خراسان رضوی آغاز شد.

وی تصریح کرد: تاکنون دو شکایت مردمی از تخلف این فروشگاه ها مبنی بر کم فروشی و گران فروشی  به تعزیرات حکومتی استان ارائه شده است . یکی از این  موارد یک فروشگاه اینترنتی در مشهد که در زمینه فروش قطعات بازی های کامپیوتری فعالیت دارد به خریداری در تهران کم فروشی کرده و یک بازی کامپیوتری راعلی رغم فاکتور و دریافت کامل مبلغ  با یک دسته بازی کمتر تحویل داده است. مورد دیگر نیز گران فروشی یک فروشگاه اینترنتی در زمینه مواد غذایی و برنج  در مشهد است  که این دو پرونده در حال حاضر در شعبه سیار تعزیرات حکومتی استان در حال بررسی و رسیدگی می باشند.

جلیلی ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط فعلی و به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خرید از فروشگاه های اینترنتی افزایش پیدا کرده است از مردم انتظار می رود از فروشگاه هایی خرید کنند که دارای اعتبار باشند و صرفا به خاطر برخی موارد گول زننده، فریب فروشگاه های اینترنتی گمنام و نامعتبر را نخورند . از طرفی  قبل از خرید خود به موارد مختلف در اعتبار سنجی این فروشگاه ها  از جمله داشتن مکان مشخص و تاییدیه های سازمان صنعت ، معدن و تجارت توجه داشته باشند زیرا پیگیری شکایت ها از فروشگاه های اینترنتی نامعتبر به مراتب زمان بیشتری را صرف می کند.  

رییس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: تخلف فروشگاه های معتبر به دلیل اینکه در زمان تاسیس از طریق  پلیس فتا وسازمان صنعت و معدن و بررسی مواردی نظیر  آی پی آدرس های اینترنتی ، علائم ثبتی و  داشتن مکان مشخص مورد لحاظ  قرار می گیرند به راحتی قابل پیگیری هستند اما اگر تخلف از سوی فروشگاه هایی باشد که ثبت شده نباشند تنها از طریق پلیس فتا و بررسی آی پی سایت مربوطه پیگیری صورت خواهد گرفت.

وی افزود: مردم هرگونه شکایت خود از این فروشگاه ها را از طریق شماره اینترنتی ۱۳۵سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند تا بلافاصله موضوع از طریق کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد و نتیجه به آنها اعلام شود.

جلیلی همچنین اظهار کرد: با توجه به برخی محدودیت ها در  ورود برنج پاکستانی ، برخی افراد فرصت طلب قیمت برنج هندی را در بازار افزایش داده اند که با این افراد به شدت برخورد صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: اگرچه تاکنون پرونده ای مبنی بر احتکار حبوبات در سطح استان نداشته ایم اما در این زمینه و با توجه به افزایش قیمتی که این کالاداشته است با هرگونه تخلف مبنی بر گران فروشی و احتکار حبوبات و برنج  برخوردهای فوری انجام خواهد شد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.