مدیر جهاد کشاورزی مشهد از سمپاشی مزارع کشاورزی با استفاده از پهپاد در شهرستان مشهد خبرداد.

سمپاشی مزارع کشاورزی مشهد با استفاده از پهپاد

به گزارش قدس آنلاین، امید طهماسبی زاده اظهار کرد: استفاده از پهپاد سمپاش برای کشاورزان و استفاده صحیح از سم، مقرون به صرفه است و وسیله‌ای موثر جهت پایش و نظارت بر محصولات کشاورزی به حساب می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد خاطرنشان کرد: سمپاشی دقیق و یکنواخت به وسیله کنترل هوشمند، کاهش درصد مصرف سم، جلوگیری از افزایش تلفات و ضایعات کشاورزی در فرآیند سمپاشی، قابلیت اجرا در مسیرهای صعب العبور و کاهش آسیب‌های زیست محیطی، افزایش چشمگیر سرعت سمپاشی نسبت به روش‌های سنتی یا سمپاشی با تراکتور از مزایای استفاده از پهپاد در بخش کشاورزی است.

وی گفت: باتوجه به اینکه در سال گذشته اولین سمپاشی در مزرعه نمونه آستان قدس رضوی صورت گرفت امسال اولین سمپاشی در بخش رضویه شهرستان مشهد جهت پیشگیری و کنترل عوامل قارچی مانند زنگ زرد و قهوه ای و انواع سپتوریوز برگی انجام شد.

طهماسبی‌زاده متذکر شد: این روش در مقایسه با روش‌های معمول مزیت‌هایی در بردارد که از جمله آن می‌توان به مدیریت زمان اشاره کرد و همچنین با توجه به اینکه در فروردین سال جاری بیش از ۱۵۰ میلیمتر بارندگی در شهرستان مشهد گزارش شده است امکان سمپاشی زمینی وجود نداشت.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد در مقایسه عملکرد و صرفه جویی در محلول سمی بیان کرد: در روش معمول با ۱۰ لیتر محلول سمی یک هکتار از سطح مزارع سمپاشی می‌شود در حالیکه در فرآیند نوین با سمپاش توربو با ۷۰۰ لیتر حدود ۲ تا ۳ هکتار سمپاشی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به پایین بودن دریفت سم نسبت به ارتفاع پایین سمپاشی، عدم تخریب مزرعه در مقایسه با سمپاشی زمینی پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی با استقبال کشاورزان و با پهپاد سمپاشی شود.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.