هرساله ماه مبارک رمضان زخم‌های اسرای فلسطینی دوباره سرباز می‌کند و اثرات درد و رنج نمایان می‌شود؛ به گونه‌ای که هنگام وعده‌های سحری و افطاری، دوری از خانواده و عدم امکان صله رحم در این ماه پرفضیلت خنده را از لبانشان محو می‌کند.

وضعیت اسرای فلسطینی در ماه مبارک رمضان/ از وعده‌های غذایی نامناسب تا درد و رنج سال‌ها اسارت

قدس آنلاین: پایگاه خبری العهد در گزارشی از وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان می‌نویسد: حدود ۵۰۰۰ اسیر فلسطینی از جمله ۴۲ زن، ۷۰۰ اسیر بیمار، ۱۸۰ کودک، ده ها اسیر کهنسال و صدها محکوم به حبس ابد در زندان‌های رژیم اشغالگر حبس هستند که بسیاری از آنها ده‌ها سال از زمان بازداشتشان می‌گذرد و همچنان سلول‌های ظلم اسرائیلی آنها را از معنویت این ماه و فضیلت ها و آداب و سنن آن محروم کرده است.

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی توضیح می‌دهد که علی رغم درد و رنجی که اسرا به دلیل فضای کم و ستمکاری زندانبان متحمل می‌شوند و احساس حزن شدیدی که هم به اسرا و هم خانواده‌های آنها در ماه مبارک دست می دهد اما آنها با روحیه دهی و ایجاد فضای نوع دوستانه می‌کوشند تا از درد و رنج خود بکاهند.

در ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی، مسابقات، حلقه‌های علمی میان اسرا افزایش می‌یابد و تلاش می‌کنند تا فضای مملو از انزجار و کینه توزی صهیونیستی را با برنامه‌های خود به سرگرمی‌های روح افزا تبدیل کنند. از بقایای غذا و نان و کمی مواد اضافه موجود شیرینی درست می‌کنند تا خود را خوشحال کرده باشند، در حالی که مدیریت زندان ها اجازه نمی‌دهد مواد غذایی مناسب به دست آنها برسد.

بافرارسیدن لحظه افطار، اسرای فلسطینی حلقه‌های دعا و تلاوت قران شکل می‌دهند و مسئولان تهیه غذا به پخت آن به ویژه سوپ مشغول می‌شوند و برخی خرما توزیع می‌کنند.

به گفته هیئت اسرا مدیریت زندان های رژیم صهیونیستی انواع سختگیری ها را در ماه مبارک رمضان علیه اسرای فلسطینی اعمال می کند تا درد و رنج آنها افزایش یابد؛ به گونه‌ای که بازرسی‌های روزانه را افزایش داده و تجمعات آنها را متفرق می کند، بسیاری از مواد غذایی مفید را از برنامه آنها حذف کرده و غذاهای نامطلوب و کم حجم را در اختیار آنها قرار می دهد و حتی وعده‌های افطار آنها را تانیمه شب به تأخیر می‌اندازد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.