وزیر خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد که دلایل متعددی وجود دارد که منشأ ویروس کرونا در آزمایشگاهی در ووهان چین بوده است.

آمریکا: منشأ ویروس کرونا در آزمایشگاهی در ووهان چین بوده

به گزارش قدس آنلاین، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه بار دیگر مدعی شد که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد جمعه باز هم در نظری مخالف با جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی شده ویروس کرونا در آزمایشگاه «ووهان» ساخته شده است.

ترامپ در یک کنفرانس خبری گفت نمی‌تواند دلیل اطمینان خودش مبنی بر اینکه فکر می‌کند کرونا در آزمایشگاهی در ووهان ساخته شده را بیان کند.

در «بیانیه جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره منشأ کووید-۱۹» آمده است: «کل جامعه اطلاعاتی مستمراً اقدام به ارائه حمایت‌های حیاتی از سیاست‌سازان آمریکایی و افراد دخیل در مبارزه با این ویروس کرده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «جامعه اطلاعاتی همچنین با جامعه علمی از این بلحاظ که ویروس کووید-۱۹ ساخته دست بشر نیست یا در آن تغییر ژنتیکی صورت نگرفته هم‌نظر است.»

جامعه اطلاعاتی آمریکا تصریح کرده ارزیابی اطلاعات را برای تعیین نحوه شیوع این بیماری را ادامه خواهد داد: «جامعه اطلاعاتی بررسی‌های موشکافانه خود را برای تعیین اینکه شیوع این بیماری از طریق تماس با حیوانات آلوده ایجاد شده یا اینکه حاصل تصادف در یک آزمایشگاه در ووهان بوده ادامه خواهد داد.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.