یونان از مزاحمت دو فروند جنگنده ترکیه برای بالگرد حامل وزیر دفاع و فرمانده نیروهای مسلح خود حین پرواز بر فراز چند جزیره یونانی خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های یونانی یکشنبه مدعی شدند که چند فروند جنگنده ترکیه برای بالگرد حامل وزیر دفاع  و فرمانده نیروهای مسلح یونان ایجاد مزاحمت کردند.

به نوشته وبگاه «اکاثی مرینی» وزیر دفاع یونان اعلام کرد که دو جنگنده ارتش ترکیه اوائل صبح یکشنبه با پرواز خود  برای بالگرد حامل «نیکلاس پاناگیاتوپولوس» وزیر دفاع و «کنستانسیوس فلوروس» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  یونان ایجاد مزاحمت کردند.

به نوشته این رسانه، این دو مقام ارشد نظامی یونان در حال بازدید از جزایر«اوینوسیس»،  «آگاتونیسی» و «فارماکونیسی» بودند. این حادثه به دنبال برخاستن این بالگرد از جزیره «اوینوسیس» صورت گرفت.

رسانه های یونان به جزئیات بیشتر این حادثه هیچ اشاره‌ای نکردند. ترکیه نیز تاکنون به این ادعا هیچ واکنشی نشان نداده است.

وزیر دفاع یونان  چندی قبل در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود در حاشیه نشست ناتو، به وی توصیه کرد که آنکارا باید از فعالیت‌های تنش‌زا در منطقه خودداری کند.  وزیر دفاع یونان در حاشیه نشست ناتو در «بروکسل» بلژیک به «حلوصی آکار» همتای ترکیه‌ای خود گفت که این کشور باید از هرگونه اقدام تنش‌زا در منطقه خودداری کند. اشاره وزیر دفاع یونان به عملیات اکتشافی و حفاری گاز ترکیه و انجام رزمایش در آب‌های دریای مدیترانه است.

یونان  همچنین بارها از نقض مکرر مرزهای هوایی خود با ترکیه از سوی جنگنده های  ارتش ترکیه خبر داده است.  چندی قبل رسانه های این کشور نوشتند که چند فروند جنگنده «اف-16» ترکیه با نقض حریم هوایی این کشور بر فراز جزایر «کالاگروی» در مرکز «دریای اژه» و در ارتفاع ۲۶ هزار پایی پرواز کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.