مدیرعامل پدیده شاندیز گفت: ۵۲۱میلیون و ۵۴۴هزار سهم این مجموعه با نماد گشان از ۲۰اردیبهشت ماه در فرابورس عرضه خواهد شد.

عرضه ۵۲۱میلیون و ۵۴۴هزار سهم پدیده با نماد گشان در فرابورس/تهاتر بدهی های پدیده با بانک صادرات و موسسه ملل

 مدیر عامل مجموعه پدیده شاندیز در نشست خبری به منظور ارائه گزارش از آخرین فعالیت های این مجموعه گفت: نماد پدیده با عنوان گشان از روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در بازار نارنجی فرابورس عرضه خواهد شد. 

نیماملائی تصریح کرد:چون عرضه سهام پدیده به صورت بازگشایی در فرابورس انجام می شود نمی توان قیمت اولیه و مبنایی برای آن قرار داد بلکه قیمت این سهام از طریق عرضه و تقاضا در روز شنبه مشخص خواهد شد به این صورت که خریداران و فروشندگان ابتدا قیمت مدنظر خود را سفارش می دهند و سپس در یک قیمت تعادلی که سامانه بازار سرمایه مشخص خواهد کرد نماد گشان بازگشایی و معاملات انجام خواهد شد.اما از روزهای بعد قیمت در سطح خاصی نوسان خواهد داشت و نمی تواند از کف و سقف خاصی عبور کند.

وی افزود:  از مهر ماه ۹۸ که سرپرستی مجموعه پدیده توسط ستاد تدبیر به اقای  کریمی قدوسی واگذار شد تلاش در جهت ورود این مجموعه به بازار سرمایه افزایش پیدا کرد و با برگزاری دو دور مجمع عمومی سهامداران در نهایت در اسفند ماه اعضای هیئت مدیره که متشکل از  ۴عضو حقیقی و یک عضو حقوقی هستند انتخاب شدند  وبا تشکیل اولین جلسه اعضای هیئت مدیره در  ۹ فروردین ماه سال جاری  مدیر عامل مجموعه انتخاب شد.

ملایی ادامه داد: اولین تکلیفی که بر ما اعلام شد رفع موانع موجود برای  ورود پدیده به بازار سرمایه بود. از این رو  جلسات فشرده تشکیل و مدارک لازم مجموعه برای بازار سرمایه ارایه شد و نهایتا ۱۷ فروردین نماد شرکت پدیده در فرابورس به عنوان ۲۴۵ شرکت برای ورود به بازار سرمایه اخذ و گشان به عنوان نماد برای پدیده شاندیز در فرابورس تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه نحوه عرضه و تقاضا قیمت سهام پدیده را در فرابورس مشخص خواهد کرد، افزود:  در مورد قیمت سهام پدیده در فرابورس هیچ گونه اظهار نظری به عنوان مدیرعامل مجموعه نمی توانم انجام دهم اما به عنوان کارشناس بازار سرمایه تحلیل مثبتی برای اینده این سهام متصور هستم و از  سهامداران نیز تقاضا دارم که تنها از طریق سایت رسمی شرکت پدیده اخبار  مربوط به این مجموعه را پیگیری کنند و به برخی فضاسازی ها در فضای مجازی توسط برخی افراد فرصت طلب توجه نکنند.

ملایی با بیان اینکه در این مرحله فقط سهام ابنیه پدیده در فرابورس عرضه خواهد شد وبرای سهام توسعه نیاز به تشکیل مجمع و موافقت سهامداران است،  ادامه داد: طبق قواعد بازار سرمایه مجموعه پدیده موظف به شفاف سازی و ارائه اطلاعات دقیق است از این رو در سامانه  کدال همه اطلاعات و صورت جلسات این مجموعه قرار داده شده وتمام الزامات مطابق قانون تجارت رعایت شده است . از طرفی پدیده خود را ملزم به شفافیت و پرهیز از هرگونه اغوا می داند  تا سهامداران بر اساس اطلاعات شفاف تصمیم گیری کنند و به عنوان دی نفعان واقعی شرکت  به حقوق خود دست پیدا کنند .

وی با اشاره به اینکه پس از طی چند مرحله سهام پدیده از فرابورس در بورس عرضه خواهد شد که فرایندی زمان بر است،  افزود: پدیده شاندیز باید به قطب گردشگری  کشور و منطقه تبدیل شود و  از سهامداران شرکت پدیده بابت صبوری در چند سال گذشته و از رسانه ها نیز که درگیر فضاسازی برخی جریان ها نشدند تشکر می کنم.

ملایی تصریح کرد: سهامدارانی که تاکنون در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند باید هر چه سریعتر در این سامانه ثبت نام و برای احراز هویت به یکی از مراکز در سطح کشور مراجعه کنند و با دریافت کدبورسی نسبت به فعالیت در بازار سرمایه اقدام کنند .

وی افزود: افراد از طریق سامانه سناپ می توانند آخرین گزارش سهام خود را مشاهده کنند و سهام هدیه ای که در سه مرحله از طریق ارزش افزوده قرار بود به سهامداران ارائه شود در سبد سهام آنها قرار گرفته است.

ملایی ادامه داد: به منظور تکمیل پروژه های پدیده نیز از ابزارها و روشهای مختلف تامین مالی از جمله سرمایه گذاری داخلی و خارجی، استقراض و مذاکره با شرکت های مالی استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: مجموعه پدیده شاندیز دارای ۵۲۱میلیون و ۵۴۴هزار سهم است و مجموعه های  بانک صادرات و ملل نیز بر اساس طلبکاری  که از مجموعه پدیده داشتند سهام ابنیه و توسعه با قیمت کارشناسی در سال ۹۸ به ترتیب با ۶۲۰و ۱۲۸۰۰تومان تهاتر شد و در حال حاضر مجموعه بدهی خاصی ندارد.

ملایی با اشاره به موقعیت و مزیت جغرافیایی و ویژه پدیده شاندیز گفت: سالانه ۳۰میلیون زائر در شهر مشهد حضور پیدا می کنند که به صورت مخاطبان بالقوه برای توسعه و درآمد زایی مجموعه پدیده به لحاظ برخورداری از امکانات متعدد ،می تواند برای افرادی که به دنبال خرید سهام پدیده در فرابورس هستند جذابیت ایجاد کند.همچنین مجموعه پدیده از شهرت اقتصادی خوبی برخوردار است و فعالان بازار سرمایه به این موضوع آگاهی و احاطه  دارند.

ملایی با اشاره به اینکه  مجمع بعدی سهامداران در مورد سود انباشته شرکت تصمیم گیری خواهد کرد، افزود:  سهامداران عمده مجموعه پدیده  از چند نهاد مالی توانمند تقاضا کرده اند  بازار گردان سهام پدیده در فرابورس را به عهده بگیرند تا نقد شوندگی سهام مجموعه تسهیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.