عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی گفت: حضرت خدیجه (س) یک الگوی نمونه برای زنان و مردان جامعه می باشد زیرا در وجود این بانوی بزرگ اسلام، ارزش ها و کمالات انسانی فراوانی وجود دارد.

 حضرت خدیجه (س) الگوی تمام عیار برای زنان و مردان جامعه/ ارزش همراهی حضرت خدیجه(س) با پیامبر (ص)از کمک‌های مالی او بالاتر است

آیت الله حسن عالمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) یک الگوی نمونه برای زنان و مردان جامعه می باشد زیرا در وجود این بانوی بزرگ اسلام، ارزش ها و کمالات انسانی فراوانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه فداکاری حضرت خدیجه (س) در ترویج دین اسلام بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: طبق نقل تاریخ در بحار الانوار، وقتی ابوطالب عموی پیامبر برای خواستگاری به منزل حضرت خدیجه(س) رفته است، در حالی که  او یکی از تاجران بزرگ و از ثروت زیادی برخورداربود اما با گشاده رویی از پیشنهاد ازدواج با حضرت محمد(ص) استقبال کرد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری  افزود: همچنین آمده است حضرت خدیجه بعد از ازدواج، به ورقه، عموی خود گفت در مسجد الحرام بین مقام و زمزم بایستد و با صدای بلند در بین مردمی که در حال طواف هستند خبر ازدواج او با پیامبر را اعلام علنی کند و مردم را شاهد این ازدواج قرار دهد. ورقه نیز این توصیه حضرت خدیجه(س) را اجرایی کرد و به مردم اعلام کرد که شما شاهد باشید حضرت خدیجه خود و تمام مهریه، اموال، غلامان و کنیزان خود را به حضرت محمد (ص) بخشیده است که این موضوع نشان از تواضع و بزرگواری این بانو در راه اسلام و حمایت از پیامبر (ص) در ترویج دین اسلام داشت.

وی ادامه داد: ثروت خدیجه در ابتدای معرفی دین اسلام به پیامبر کمک بسیاری کرد و در موضوع های مختلف از جمله در مسئله محاصره شعب ابی طالب که مشرکان مسلمانان را در تنگنا قرار داده بودند کمک زیادی کرد و نقش زیادی در مقاومت و ایستادگی مسلمانان علی رغم تحریم های شدید مشرکان  داشت. از طرفی در دوره اول اسلام ثروتمندان و افراد صاحب نفوذ کمتر به دین اسلام ایمان آوردند و اغلب افراد مستضعف و فقیر در کنارپیامبر بودند که این دسته از افراد نیاز به حمایت و کمک داشتند.       

آیت الله عالمی با بیان اینکه حضرت خدیجه، زنی نمونه در تمام مراحل زندگانی پیامبر اکرم(ص)، به ویژه در مراحل دعوت آن حضرت بود، افزود: جایگاه و نقش حضرت خدیجه (س) در سخت ترین دوران تاریخ اسلام نیز بر کسی پوشیده نیست، او در دوران بعثت با حمایت های مادی ومعنوی خویش از پیامبر اکرم(ص) نقش مهمی را در تثبیت و گسترش اسلام ایفا نمود. همچنین او، همسری همراه، مهربان و دل‌سوز برای پیامبر  بود و هرگز از رنج‌ها و گرفتاری‌های راه اسلام ،‌شکایتی نکرد تا باعث تضعیف روحیه همسرش شود که ارزش  این همراهی و همدلی، از کمک‌های مالی اوبه اسلام  نیز بالاتر است.

وی تصریح کرد: از طرفی برای شروع هر انقلاب و نهضتی ، اولین نیاز رهبر آن انقلاب، نیاز به پیرو و یار و یاور است و  حضرت خدیجه به همراه حضرت علی(ع) اولین کسانی بودند که به حضرت محمد(ص) ایمان آوردند و در این راه تمام سختی‏ ها را به جان خریدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی ادامه داد: یکی دیگر از برکات حضور حضرت خدیجه در اسلام به دنیا آوردن و تربیت حضرت فاطمه (س) بود که نقش بی بدیل و تاثیر گذاری در ترویج دین اسلام و مذهب تشیع داشت که نقطه عطف آن در نهضت عاشورا اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.