بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تازه‌‍ترین آثار منتشر شده خود را معرفی کرد.

تازه‌های نشر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی معرفی شد

قدس آنلاین: ارائه معارف قرآن و اندیشه‌های ناب اسلامی متناسب با گروه‌های مختلف از جمله رسالت‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است که تا کنون در همین راستا بیش از 2 هزار عنوان اثر و طرح پژوهشی را منتشر و روانه بازار نشر کرده است همچنین این مرکز علمی به تازگی 7 اثر پژوهشی را چاپ نخست و تجدید چاپ کرده و در اختیار علاقمندان قرار داده است.

«قواعد فقهی(بخش قضایی)»،«احکام شریعت»،« دولت دیدار یار» و« بانوی بزرگ» از جمله آثاری است که برای نخستین بار به چاپ رسیده است و «شرح صلوات شعبانیه»،«روش فهم وان شناختی متون دینی» و « فرهنگ فرق اسلامی» نیز در چندین نوبت تجدید چاپ شده است.

بخش قابل ملاحظه‌ای از ابواب و مباحث فقه اسلامی به مسائل حقوقی و قضایی در ابعاد مختلف آن اختصاص یافته است و مجموعه‌ای از قواعد فقهی، مانند قواعد «حجیت بینه»، «البینه علی المدعی و الیمین علی من انکر»، «اقرار العقلا»، «غرور و لاضرر» و... نیز از ارتباط وثیقی با مباحث قضایی برخوردار است.

کتاب «قواعد فقهی(بخش قضایی)»، نوشته حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، سومین جلد از مجموعه قواعد فقه است که قواعد یاد شده و برخی دیگر از قواعد مرتبط با باب قضاء را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

«بانوی بزرگ» نیز عنوان اثری است که ابعاد گوناگون حضرت زینب(س) همچون تولد، وفات، فضای خانوادگی، همسرداری و... را بررسی و تحلیل می‌کند. این اثر نوشته حسن موسی صفار و ترجمه محمد تقی صابری است.

«دولت یار» در چهار مقاله  و یک خاتمه درباره حجه بن الحسن امام زمان(عج) سامان یافته است و شرح تولد، دیده شدن آن حضرت در کودکی و همچنین غیبت ایشان از مباحث اصلی این کتاب است.

کتاب «احکام شریعت» نیز به زبان اردو نوشته شده است که پیرامون حیات طیبه یا زندگانی پاک نگاشته شده است. مولف این اثر آیت‌الله حاج سید محمد تقی مدرسی است وسید نصرت حسین رضوی و سید مجاهد حسین عالی نقوی از مترجمان این اثر هستند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.