خراسان شمالی- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از خسارت ۲۵ میلیارد و۹۷۰ میلیون ریالی کرونا به صنایع دستی این استان خبر داد.

خسارت  ۲۵ میلیارد ریالی کرونا به صنایع دستی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه افزود: خراسان شمالی در حوزه تولیدات صنایع دستی دارای بیش از ۱۵۰۰۰  نفر صنعتگر و تولید کننده است که متاسفانه در شرایط بحرانی کنونی، با حجم بزرگی از خسارات و زیان‌های اقتصادی روبه‌رو هستند.

وی با تاکید بر تمدید و صدور مجوزهای صنایع دستی گفت:  طبق ضوابط اعلامی در صورت عدم مهار ویروس کرونا، مجوزهای سه گانه  صنایع دستی بصورت غیر حضوری و خودکار تمدید و صادر خواهد شد.

یزدان پناه به ساز و کارهای مقابله با شیوع ویروس کرونا در واحدهای تولیدی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: بازدید از کارگاههای تولیدی و ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی در خصوص فضای فیزیکی و نیروی انسانی، لغو کلیه فعالیت های آموزشی، تعطیل کردن کلیه فعالیت های آموزشی و تولیدی خانه صنایع دستی مرکز استان، لغو کلیه نمایشگاه های فصلی و محلی، لغو کلیه برنامه های نمایشگاهی و جشنواره های نوروزی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.