اختلاف کلید واژه مشترک حلقه مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است، اما با وجود اختلافات فراوان و گسترده که هر روز در صفحات رسانه‌های نوشتاری گوشه ای از آن منتشر می‌شود وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی حوزه استقلال و پرسپولیس و دستگاه ناظر بر عملکرد مدیران این دو باشگاه هیچ واکنشی به ماجرا نشان نمی‌دهد.

توفان اختلاف و دخالت در استقلال و پرسپولیس

قدس آنلاین:  اختلاف کلید واژه مشترک حلقه مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است، اما با وجود اختلافات فراوان و گسترده که هر روز در صفحات رسانه‌های نوشتاری گوشه ای از آن منتشر می‌شود وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی حوزه استقلال و پرسپولیس و دستگاه ناظر بر عملکرد مدیران این دو باشگاه هیچ واکنشی به ماجرا نشان نمی‌دهد.

نکته تأمل برانگیز اینجاست که مدیران ارشد دستگاه ورزش بعضاً خلاف جهت آب هم شنا می‌کنند و مدعی می‌شوند همه چیز گل و بلبل است و دو ‌باشگاه به فعالیت روزمره و استاندارد خود ادامه می‌دهند غافل از اینکه هیچ یک از اعضای هیئت مدیره نصفه و نیمه استقلال و پرسپولیس با دیگر عضو آن مجموعه اتفاق نظر ندارد و بعضاً دخالت‌های فراوان در روابط درون سازمانی کاملاً دیده می‌شود.

*اختلاف در هیئت مدیره آبی‌ها

سران دستگاه ورزش معتقدند: هیئت مدیره استقلال در حال حاضر با هیچ مشکلی مواجه نیست اما خیلی راحت می‌توان این ادعای غیر واقعی را به تصویر کشید. اعضای هیئت مدیره در نخستین جلسه سال جدید دیروز دور هم جمع شدند تا به مشکلات باشگاه رسیدگی کنند، اسماعیل خلیل زاده که پیش از این در گفت‌وگویی رسانه‌ای مدعی شده بود دیگر تمایلی به حضور در جمع هیئت مدیره ندارد و این مسئله را به وزیر اعلام کرده و در پاسخ سلطانی فر به وی گفته است این خبر را تکذیب کن! صراحتاً از عدم تمایلش به ادامه حضور در این جمع خبر داده بود، روز شنبه با مشاهده خبرنگاران صراحتاً اعلام کرد من عضو هیئت مدیره و رئیس این مجموعه هستم!

کامران منزوی دیگر عضو هیئت مدیره که با انجام مصاحبه‌ای اعلام کرد: استعفا دادم و تبدیل به ماشین امضا شده ام، به این جلسه نیامد تا نشان دهد اختلافات عمیقی با مجموعه مدیریتی دارد اما خلیل زاده و نظری تأکید کردند که منزوی هست و اصلاً موضوع کناره‌گیری وی حقیقت ندارد!

اختلافات تمام نشدنی میان اعضای هیئت مدیره را هم باید به این پرونده اضافه کرد جایی که خلیل زاده مخالف انتصاب‌های اخیر مدیرعامل است و صراحتاً اعلام کرد از دوشنبه کسانی که به تازگی انتصاب شدند دیگر نباید به باشگاه بیایند، اما دقایقی بعد سعادتمند این موضوع را جزو وظایف خود دانست و تأکید کرد قرار نیست کسی برود.

این اتفاقات بخش کوچکی از مشکلات مدیریتی در باشگاه استقلال است اما با این وجود همه اعضا به صورت جداگانه ارتباطاتی با حوزه وزارت دارند و معتقدند وزیر به آن‌ها چراغ سبز نشان داده و تضمینی برای تصمیمات خود دارند! به همین دلیل هیچ کسی طرف مقابل خود را قبول ندارد!

*دخالت در هیئت مدیره قرمزها

در باشگاه پرسپولیس هم شرایط بهتر از باشگاه استقلال نیست، مهدی‌رسول‌پناه که به واسطه دوستی دیرینه با وزیر ورزش به عنوان جانشین موقت محمد حسن انصاری فرد انتخاب شد تصمیم گرفت تا قبل از انتخاب مدیرعامل گزینش‌های دلخواهش را در پست‌های کلیدی باشگاه انجام دهد. وی همچنین به سراغ قرارداد بحث برانگیز کارگزار باشگاه هم رفت تا حرف و حدیث‌های زیادی به وجود بیاید، اما رسول پناه به واسطه قدرت نفوذش در حوزه وزارت به فعالیت‌های خود ادامه داد بدون اینکه مانعی پیش روی خود ببیند.

همزمان دیگر عضو هیئت مدیره که گفته می‌شود علاقه زیادی به مدیرعاملی پرسپولیس دارد به صورت موازی فعالیت‌ها و جلساتی را انجام می‌داد که نشان می‌داد هیچ هماهنگی مشخصی بین آن‌ها وجود ندارد، هاشمی که ارتباط خوبی با برخی رسانه‌ها و لیدرهای شناخته شده رسانه‌ای پرسپولیس داشت مصاحبه‌های پی در پی و پرشماری داشت تا شائبه تلاش او برای مدیرعاملی اوج بگیرد. وی معتقد بود کارگزار اسپانسری باشگاه باید تغییر کند اما گزینه جانشینی گزینه مورد نظر او باشد که همین عامل مسبب پیدایش حاشیه‌های جدید شد.

اما مسئله عجیب این بود که در لا به لای دعوای این دو عضو هیئت مدیره پرسپولیس شرکت کارگزارسه عضو هیئت مدیره پرسپولیس را دور زد تا به سراغ وزیر ورزش و جوانان برود. با انتشار خبر ملاقات کارگزار پرسپولیس با وزیر معادلات به کلی به هم ریخت تا مشخص شود هیچ چیزی در این فوتبال غیر ممکن نیست!

*خصوصی سازی زیر چتر وزیر

البته که موضوع خصوصی سازی هم با اظهارنظر معاون سازمان خصوصی سازی وارد مرحله ای جدیدی شد. چون شمسی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد تا شهریورماه تنها ۱۰ درصد سهام این دو باشگاه که روی هم ۳۸۰ میلیارد بدهی دارند وارد بازار بورس خواهد شد یعنی اینکه همچنان استقلال و پرسپولیس زیر نفوذ شدید وزارت ورزش و دولت است و دولتمردان و مردان سایه نشین برای سرنوشت این دو تیم تصمیم‌گیری می‌کنند! حالا می‌توانید با در نظر گرفتن این شرایط به دوربین مقابل لبخندی بزنید چون تمام این بازی‌ها برای رهایی از بند استیضاحی است که وزیر ورزش و جوانان را به شدت تهدید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.