۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 703354

رئیس اداره منابع طبیعی جوین گفت: ۷بند خاکی در این شهرستان با هدف جلوگیری از بروز خسارت و تغذیه سفره‌های زیرزمینی آبگیری شدند.

آبگیری ۷بند خاکی در شهرستان جوین

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان جوین با بیان اینکه مهار سیلاب و روان آب نقش موثری در پیشگیری از تخریب زیرساخت ها از جمله پل ها، آبراهه ها، راه های بین مزارع، مسیرهای ارتباطی، اراضی زراعی، باغی و گلخانه ها  دارد و  سبب تقویت منابع آبهای زیرزمینی از جمله چاه ها، چشمه ها و  قنات می شود، افزود: ۸۵درصد اشتغال شهرستان جوین وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و ۱۲هزار بهره بردار از این طریق امرار معاش می‌کنند که این امر موجب اهمیت بیشتر کنترول روان آب ها میشود.

محمدرضا بهروزی فر با اشاره به بارندگی حدود ۲۸۵میلیمتری در این شهرستان خاطرنشان کرد: به لطف خدا تعداد۷بند خاکی به میزان ۶۴۰ هزار مترمکعب به نام های بند خاکی اندوقان، سرداب، تعاون، جلمبادان، میان آباد و دو بند بیدخور در شهرستان آبگیری شد.

بهروزی فر با اشاره به آغاز احداث بند خاکی در روستای بید این شهرستان با هدف تغذیه آبهای زیرزمینی و با توجه به روان آبهای جاری با حجم بسیار بالا افزود: طرح احداث این بند از ابتدای سال آغاز و با اعتباری که از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است هم اکنون به شرکت پیمانکار  تحویل داده شده است.

وی خاطرنشان کرد جهت جلوگیری از فرسایش خاک و تغذیه سفره های زیرزمینی نیز عملیات بیولوژیک ۴۵۰هکتار کوپه کاری در محل بالادست دو بند بیدخور و جلمبادان نیز انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جوین تصریح کرد: احداث بند های خاکی موجب کنترل ورود سیلاب به روستاها و اراضی زراعی و باغات شده و این در حالی است که در گذشته خسارات زیادی به دلیل جاری شدن سیلاب به اراضی کشاورزی وارد می شد.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.