مدیر واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵۷ درصد زایمان‌های انجام شده در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی این دانشگاه به روش طبیعی انجام می‌شود.

۵۷ درصد زایمان‌ها در خراسان رضوی به روش طبیعی است

به گزارش قدس آنلاین، مدیر واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با روز جهانی ماما  گفت: با اقدامات انجام شده پیرامون ترویج زایمان طبیعی، شاخص سزارین در مناطق زیرپوشش این دانشگاه  کاهش قابل توجهی داشته و به ۴۳ درصد رسیده است.
فریده فرخی افزود: هم اکنون میزان سزارین در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سایر نقاط کشور کمتر است.
وی ادامه داد: این در حالی است که قبل از طرح تحول نظام سلامت و در سال ۱۳۹۲ میزان سزارین در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۵۷ درصد بود.
وی گفت: ماماها در ترویج زایمان طبیعی نقش بسزایی دارند و تمام آموزش‌های دوران بارداری و زایمان در کشور توسط ماماها انجام می‌شود.
فرخی با اشاره به اقدامات موثر حوزه مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حفظ سلامت مادران باردار در زمان شیوع کرونا افزود: با توجه به اینکه زنان باردار دارای تغییرات ایمنی و فیزیولوژیکی هستند که ممکن است آنها را در برابر عفونت‌های تنفسی ویروسی نظیر کرونا حساس‌تر کند، مراقبت جدی از آنها و برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی برای آنان در دستور کار قرار گرفت. 
وی ادامه داد: همچنین مادران باردار مشکوک یا مبتلا به کرونا روزانه پیگیری و رصد شده و بر روند درمان آنها نظارت می‌شود.
وی با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مادران و نوزادان مبتلا به ویروس کرونا گفت: برای این منظور بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به عنوان مرکز ارجاع مادران باردار مبتلا به کرونا انتخاب شده و این مادران تا ۴۲ روز پس از زایمان نیز در این مرکز مورد مراقبت قرار می‌گیرند.
فرخی با اشاره به راه‌اندازی بانک شیر در بیمارستان ام البنین (س) مشهد نیز افزود: هماهنگی لازم برای تامین تغذیه نوزادان متولد از مادران مشکوک یا مبتلا به کرونا انجام شده تا نوزادان از این موهبت الهی محروم نشوند.
۱۵ اردیبهشت روز جهانی ماما نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.